کدخبر:1329/20190304

13 اسفند 1397

با امضاء تفاهم نامه مشترک میان مراکز علمی وتحقیقاتی برتر استان:
ایجاد کنسرسیوم فعاليت هاي بین المللی مراكز علمي و فناوري پیشرو استان به ميزباني دانشگاه صنعتی اصفهان
کنسرسیوم همكاري­هاي علمي بين ­المللي مشترك ميان مراکز علمی و فناوری پيشرو اصفهان با امضاء تفاهم نامه میان رؤسای دانشگاه های صنعتي اصفهان، اصفهان، علوم پزشکي، هنرو شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان تشکیل می گردد.

مدير روابط بين الملل دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: این کنسرسیوم به پيشنهاد دانشگاه صنعتي اصفهان ودر راستاي همسو نمودن فعاليت هاي علمي بين­المللي مشترك ميان مراکز علمی و فناوری پيشرو اصفهان به منظور استفاده بهينه از توانمندی های علمي پژوهشي و اجرائي و بهره­مندی از تجربیات طرفین ایجاد می گردد.

دکتر سیما فاخران افزود: موضوع اين كنسرسيوم هم­افزایی ظرفيت­ هاو مزیت­هاي دانشگاه ها و مراكز علمي و فناوری برتر اصفهان در جهت ارتقاي همكاري­ علمي و بين­المللي­ و هدايت دانشگاه­ها به سطوح بين­المللي­ با انجام فعاليت­ ها و پروژه­ های مشترك مي باشد.

وی با اشاره به اهداف پیش بینی شده در راستای تشکیل این مجموعه، تصریح کرد: بهره مندی دانشگاه ها و مراکز فناوری عضو از مزیت های مختلف یکدیگر از قبیل توانمندي‌هاي تجربي، پژوهشي، ارتباطات بين‌المللي، فضای فیزیکی به منظور تشکیل کلاس­ها و هدایت پایان­نامه­ها و رساله­های دکتری و امكان بازديد از آزمايشگاه‌ها و واحدهاي علمي پژوهشي طرفین برای ایجاد زمینه­های همکاری مشترک بين­المللي از جمله این اهداف می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ارتقاء سطح دانشگاه­های عضو به رتبه های بین­المللی به صورت پایدار، مبادلات آموزشی وجذب دانشجویان خارجی را از دیگر اهداف تشکیل این کنسرسیوم توصیف کرد و ادامه داد: تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه برندسازي و بازاريابي بين­المللي و تبادل نظر پیرامون اولویت­های تحقیقاتی دانشگاه­ هاي عضوجهت هدایت و تبیین طرح­های تحقیقاتی مشترک بين­المللي از دیگر اهداف ایجاد این مجموعه است.

فاخران بیان كرد: برگزاری همایش­ها وکارگاه­های علمی بین­المللی وتشکیل انجمن­های علمی مشترك، تعریف رشته ­های بین رشته­ای و همكاري درخصوص تاليف و انتشاركتاب ها و نشريات علمي پژوهشي بين­المللي، برگزاري غرفه هاي مشترك در نمايشگاه­هاي بين­المللي و برگزاری مسابقات علمی فرهنگی واردوهای دانشجویی با کشورهای مورد معاهده با جمهوری اسلامی ایران از اهداف دیگر ایجاد کنسرسیوم فعاليت هاي بین المللی مراكز علمي و فناوري پیشرو استان اصفهان است.

مدير روابط بين الملل دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: آئین امضاء اين تفاهم نامه با حضور رؤسای دانشگاه های صنعتي اصفهان، اصفهان، علوم پزشکي، هنر و شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، برخی مقامات شهر و استان اصفهان و نیز اعضای هیئت علمی فعال در عرصه بین الملل چهارشنبه 15 اسفندماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد که در سایه این ائتلاف مشترک و با هم افزايي توانمندي هاي موجود در مؤسسات عضو این مجموعه،  و با توجه به چالش ها و مشكلاتي كه مراكز علمي و فناوري در شرايط كنوني در عرصه بين الملل با آن مواجه مي باشند، اين كنسرسيوم به عنوان قطب علمي اصفهان بتواند به پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه فعاليت هاي علمي بين المللي دست يابد.

گفتنی است: علاوه بر مراودات گسترده علمی بین المللی اعضای این کنسرسیوم، پيش از اين از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان نهاد ملي هماهنگ كننده ارتباطات علمي ایران با کشور سوئيس، دانشگاه اصفهان با كره جنوبي و دانشگاه علوم پزشكي با کشور آلمان معرفی شده است. همچنين دانشگاه هنر اصفهان به عنوان دانشگاه هنر پيشرو در ايران و شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان به عنوان پارك فناوري پيشتاز در ايران اعلام شده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.