کدخبر:2010/13970901

1 آذر 1397

به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه شش کشور برگزار شد + گزارش تصویری
نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه شش کشور، با حضور معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.  

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در حاشیه این نشست با بیان اینکه افزایش نرخ ارز، موضوع فرصت مطالعاتی را به یکی از چالش‌های حال حاضر دانشگاه‌های کشور تبدیل کرده است، گفت: كاهش حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی، آسیب رسيدن به دیپلماسی علمی کشور را در پي دارد.

دکتر مسعود برومند، با اشاره به تصميم هاي اخذ شده در اين نشست، گفت: عمده این تصمیم‌ها در زمینه توسعه و ترغیب اعضای هیئت علمی برای مشارکت در طرح‌هایی در قالب همکاری با صنایع است.

وي با تأكيد بر لزوم ترغیب و توجه بيشتر اعضای هیئت علمی جهت شناسایی و حل چالش‌های حوزه‌های زیست محیطی و هر آنچه که به زندگی مردم متصل است، افزود: دانشگاه‌ها دارای اختیار و اقتدار لازم براي کار پژوهشی در زمینه‌هایی که احساس می‌کنند باید ورود پیدا کنند، هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نيز با بيان اين كه در نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گزارشی از توانمندی‌های علمی و پژوهشی 15 دنشگاه و پارک علم و فناوری استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری ارائه شد، گفت: حدود 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های این منطقه در حال تحصیل بوده و دو هزار و 550 عضو هیئت علمی نیز مشغول فعالیت آموزشی و پژوهشی هستند.

دکتر محمد جواد امیدی با اشاره به حجم قراردادهای دانشگاه هاي منطقه شش كشور از ابتدای سال 1396 تاکنون، افزود: حجم اين قراردادها با مراكز مختلف در حدود 50 میلیارد تومان بوده که دانشگاه صنعتی اصفهان با بیشترین حجم قرارداد، 34 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وي همچنين از برگزاري برنامه هاي هفته پژوهش در اواخر آذر ماه خبر داد وگفت: بررسي قوانین و مقررات وزارت علوم، برنامه‌های هفته پژوهش و بحث پيرامون يافتن بهترين سازوکارها جهت استفاده از بودجه پژوهشی سازمان‌ها كه در تبصره ط بند 9 قانون بودجه قيد شده است از جمله مهمترين مباحث طرح شده در اين نشست بود.

گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.