کدخبر:1357/13970323

23 خرداد 1397

از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
مراسم گرامیداشت مرحوم دکتر شیخ زین الدین در تهران برگزار شد + گزارش تصویری
مراسم گرامیداشت استاد فقید دانشگاه صنعتی اصفهان و معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین، با حضور چهره‌های علمی، فناوری و اجرایی کشور در تهران برگزار شد.

این مراسم دوشنبه 21 خردادماه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان انرژی اتمی، شهردار تهران، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، ​رئیس سازمان فرابورس، رئیس سازمان استاندارد، سیدکمال خرازی دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، استاندار البرز، جمعی از نمایندگان مجلس شواری اسلامی، شخصیت‌های علمی، لشکری و کشوری و نیز هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ضمن قرائت متن پیام تسلیت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، تلاش‌ها و مجاهدت‌های این چهره علمی و پژوهشی در عرصه توسعه دانش‌ و فناوری گرامی داشته شد.

گفتنی است، مرحوم شیخ زین‌الدین دانش‌آموخته مقطع دکتری علوم و صنایع غذایی با گرایش بیوتکنولوژی مواد غذایی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان ، دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان بود که ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را بر عهده داشت و از سال 92 در سمت معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی مشغول به فعالیت شد.

وی دبیری دوره‌های اول تا پنجم جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، ریاست جشنواره و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران و عضویت در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت را در کارنامه اجرایی و عملی خود خود داشت.

مرحوم شیخ زین‌الدین که در سال 1389 مدیر برتر فناوری کشور شناخته شد، ریاست شاخه غرب آسیا و عضویت هیات مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی (IASP) از سال 2010 تا سال 2012 را عهده‌دار بوده است.

وی همچنین ریاست جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و عضویت کارگروه ارزیابی کمیته تخصصی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

این چهره برجسته علمی کشور صبح روز دوشنبه 12 خرداد ماه سالجاری مقارن با لیالی مبارک قدر به دلیل عارضه تنفسی به صورت ناگهانی درگذشت و همزمان با شب ضربت خوردن امیرالمومنین علی علیه السلام پس از تشیعی باشکوه در دانشگاه صنعتی اصفهان در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان آرام گرفت.

گزارش تصويري

 

 

 

 

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.