کدخبر:1026/13970307

7 خرداد 1397

22 الی 24 آبان:
دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی، 22 الی 24 آبان‌ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر این رویداد علمی با اعلام خبر فوق گفت: با عنایت به این که طی 20 سال گذشته تنها چند همایش پراکنده با عنوان آب و فاضلاب از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و برخی از دانشگاه ها برگزار شده، متاسفانه رویدادی که بتواند بطور مستمر پایگاه تماس و تبادل نظر محققان و کارشناسان حوزه آب و فاضلاب باشد در کشور وجود نداشت.

دکتر منوچهر حیدرپور افزود: از سوی دیگر وزن مباحث مربوط به آب و فاضلاب در همایش های سالانه دیگر انجمن های علمی نظیر انجمن هیدرولیک، منابع آب، محیط زیست و کنگره عمران بسیار ناچیز بوده و پاسخگوی نیازهای موجود نبود.

وی ادامه داد: این کنگره محفل مناسبی برای گردهم آئی صاحبان دانش و فناوری و نیز صاحبان صنعت حوزه آب و فاضلاب کشور در کنار یکدیگر و طرح ایده‌ها و رویکردهای نو و تلاش برای اشاعه آن‌ها در کنار آشنایی با نیازها و مشکلات صنعت آب و فاضلاب خواهد بود.

استاد دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برنامه های دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی، تصریح کرد: ارائه مقالات علمی و کاربردی، برگزاری میزگردها و کارگاه های تخصصی، نمایشگاه‌های جانبی، برگزاری مسابقه پایان‌نامه برتر، تقدیر از پیشکسوتان دانشگاه و صنعت، برگزاری بازدیدهای تخصصی و آموزشی و برگزاری کلنیک صنعت، مهم ترین بخش های این رویداد علمی ملی است.

حیدرپور، اضافه کرد: این کنگره شامل 10 محور اصلی است که تأمین، انتقال، تصفیه و توزیع آب، جمع‌آوری، انتقال، تصفیه، بازچرخانی و بازیافت فاضلاب، بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف، پساب‌ها و آب‌های لب شور، فناوری‌های نوین درآب و فاضلاب، ارتقاء، مقاوم سازی و بازسازی سامانه‌های آب و فاضلاب، مدیریت منابع انسانی و مالی درحوزه‌های آب و فاضلاب، از جمله این محورها است.

دبیر دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی، ادامه داد: رویکردهای فنی، اقتصادی و اجتماعی درمدیریت مصرف آب، بومی سازی ضوابط طراحی سامانه‌های آب و فاضلاب، تجارب حاصل از بهره‌برداری بومی از سامانه‌های آب و فاضلاب و ارزیابی و آسیب شناسی ساختار شرکت‌های آب و فاضلاب، دیگر محوره های این رویداد علمی را شامل خواهد بود.

وی با دعوت ازکلیه فعالان حوزه آب و فاضلاب در بخش صنعت و دانشگاه اعم از محققان، مدیران و کارشناسان سازمان‌های دولتی، عمومی و بخش خصوصی، مهندسین مشاور، پیمانکاران و سازندگان تجهیزات، به منظور شرکت در این کنگره، بیان کرد: مهلت ارسال مقالات به این کنگره تا 24 شهریورماه سال جاری خواهد بود.

گفتنی است: این کنگره از سوی انجمن آب و فاضلاب ایران، پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار خواهد شد و علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.iwwa-conf.ir  مراجعه و یا با دبیرخانه این رویداد علمی به شماره 33912742-031 تماس حاصل نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.