کدخبر:1107/13970218

18 ارديبهشت 1397

در رأس هیأتی بلند پایه:
بازدید هیأت عالی رتبه از مسئولان و شخصیتهای علمی سوئیس ازدانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
هیأت عالی رتبه متشکل از دبیر هیأت دولت سوئیس درآموزش، تحقیقات و نوآوری، مقامات دولتي، سفيرسوئيس در ايران و مسئولين دانشگاه ها و نهادهاي علمي حمايتي و مراكز تحقيقاتي این كشور صبح امروز از دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن کردند.

در این دیدار دکترآمبرو جیو دبیر هیأت دولت سوئیس درآموزش، تحقیقات و نوآوری، این بازدید را در راستای ادامه همکاری ها با دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با ابراز خرسندی ازتمایل این هیأت جهت بازدید از این دانشگاه، به معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان، دستاوردها و توانمندی های این مرکز علمی آموزشی ونیز زمینه های موجود به منظور ارتقاء همکاری های مشترک پرداخت.

در ادامه، مارکوس لایتنر، سفير سوئيس در ايران با اشاره به حضور مؤثر تعداد قابل توجهی از محققان، استادان و دانشجويان ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناورانه سوئیس، گفت: حضور این افراد سرمایه بسیار خوبی برای ارتقای ارتباطات و همکاری‌های علمی میان دو کشور به شمار می‌رود.

در حاشیه این دیدار، رئیس دفترهمکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با توجه به سابقه تعاملات علمي میان دانشگاه صنعتي اصفهان و مراكز آموزش عالي و تحقيقاتي كشور سوئيس، اين دانشگاه از بهمن ماه 1395 از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نهاد ملي هماهنگ كننده همكاري هاي علمي دانشگاه هاي ايران و سوئيس تعیین شد.

دکتر نصراله محبوبي صوفياني افزود: پس از آن بود که دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور انسجام بخشی به این تعاملات، اقدام به راه اندازی میز سوئیس در این دانشگاه کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی اصفهان با تشکیل كنسرسيومی از دانشگاه های مطرح و علاقمند ایران، علاوه بر ايجاد انسجام و يكپارچگي در برنامه توسعه همكاري و تبادلات علمي و فناورانه با دانشگاه هاي کشورسوئيس، تمهيدات لازم جهت توسعه همکاری های علمی و تدوين برنامه و نقشه راه تعاملات و ارتباطات بين دانشگاهي را فراهم نمود.

رئیس دفترهمکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: كارگاه آموزشي حمل و نقل شهري در بهار سال جاری در زوريخ و نیز بهار سال آینده در اصفهان و همچنين برگزاري اولين كارگاه آموزشي فرصت هاي تحقيقاتي مشترك ايران و سوئيس كه فردا چهارشنبه 19 ارديبهشت در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي شود، از ديگر فعاليت هاي انجام شده  اين نهاد در راستای گسترش تعاملات بين دانشگاهي دو كشور مي باشد.

وی در پایان افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای رسالت خود به عنوان نهاد ملي هماهنگ كننده همكاري هاي علمی میان ایران و سوئیس و نیز ارائه توانمندی های ویژه اصفهان، زمینه انجام این بازدید و نیز بازدید این هیأت سوئیسی از دانشگاه هاي اصفهان، علوم پزشكي، هنرو شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان را فراهم نمود.

گفتنی است: دانشگاه صنعتی اصفهان که براساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طی سال های 1395 - 1396، رتبه نخست دانشگاه های سطح یک کشور در فعالیت های علمی بین المللی را به خود اختصاص داده است، اين بازديد را در راستاي تحقق طرح تحول این دانشگاه و توسعه و تقويت ارتباطات بين المللي فراهم نمود.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.