کدخبر:0932/20180415

26 فروردین 1397

اردیبهشت ماه:
نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
اولین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم در سطح غرب آسیا، پنجم اردیبشت ماه جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی شود.

دبیر این کنفرانس با اعلام خبر فوق افزود: در سال‌های اخیر مخابرات بی‌سیم به واسطه فناوری‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند، اینترنت اشیاء، تجارت الکترونیک، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بطور قابل توجهی تکامل یافته است.

دکتراصغر غلامی با بیان این که گسترش استفاده از این فناوری‌های مستلزم افزایش پهنای باند مخابراتی زیرساخت‌ها است،تصریح کرد: اخیراً شاهد تحقیق و توسعه در رابطه با مخابرات نوری بی‌سیم در برخی از برنامه‌های کاربردی به عنوان فناوری تکمیلی برای سیستم‌های تلفن همراه، Wi-Fi و بلوتوث برای حل بحران پهنای باند و ارائه ارتباطات داده با سرعت بالا در محیط‌های شهری بوده‌ایم.

وی ویژگی های ممتاز همچون پهنای باند وسیع، امنیت بالا و عدم تاثیرگذاری تداخلات رادیویی این فناوری را ازجمله دلایل توجه محققان به این فناوری عنوان کرد و ادامه داد: نخستین همایش مخابرات نوری بی‌سیم با هدف گردآوری محققان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار از دانشگاه‌ها و صنایع مختلف به منظور به اشتراک‌گذاری، بحث و تبادل نظر در رابطه با آخرین یافته‌های علمی این حوزه برگزار می گردد.

دبیر نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم، شبکه‌های مخابرات نوری بی‌سیم، طراحی و بهینه‌سازی فرستنده گیرنده‌های مخابرات نوری بی‌سیم، شبکه‌های بی‌سیم نسل آینده، مخابرات نور مرئی ارگانیک، انتقال اطلاعات و مکان‌یابی در مخابرات نور مرئی، مدل‌سازی و توصیف کانال و تحلیل ظرفیت کانال از جمله محورهای این کنفرانس عنوان کرد.

وی ادامه داد: مخابرات نوری فضای آزاد، تکنولوژی ترکیبی مخابرات نوری بی‌سیم و مخابرات رادیویی، سیستم‌های چند ورودی-چند خروجی در مخابرات نوری بی‌سیم، طرح های مدولاسیون، کدینگ و آشکارسازی و کاربردهای مخابرات نوری بی‌سیم، دیگر محورهای نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این رویداد علمی بین‌المللی که با حضور سخنرانانی از کشورهای پرتغال و جمهوری چک برگزار می شود، بیش از 30 مقاله از 14 کشور دنیا ارائه خواهد شد.

وی در پایان افزود: نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بیسیم در سطح غرب آسیا، پنجم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد.

گفتنی است: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس wacowc2018.iut.ac.ir مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.