کدخبر:1504/13961220

22 شهريور 1396

با حضور رئیس دانشگاه:
چهارمین جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
چهارمین جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، عصر روز گذشته و با استقبال پرشور دانشجویان فعال فرهنگی در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر برنجکوب، معاون فرهنگی فقید این دانشگاه، از حضور میان دانشجویان فعال فرهنگی ابراز خرسندی کرد و در پاسخ به مسایل مطرح شده حاضران گفت: اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان سخت‌کوش هستند و از دانشجویانشان نیز انتظار سخت‌کوشی دارند.

دکتر سیدمحمود مدرس هاشمی با بیان این که وجود آزمون‌های علمی موجب کاهش شادی و نشاط دانشجویان نخواهد شد، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با احساس بی انگیزگی در دانشجویان تأکید کرد و افزود: در سال آینده به دنبال ساز و کار نظرسنجی از دانشجویان راجع به فعالیت‌های دانشگاه خواهیم بود.

وی با ابراز تأسف از رشد بی‌رویه تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان کشور در سال‌های گذشته، گفت: در حال حاضر دو دسته دانشگاه هویت ساز و بدون هویت در کشور داریم و معتقدیم دانشگاه‌هایی که دارای یک رنگ فکری مشخص هستند، دانشگاه‌هایی هویت ساز محسوب می‌شوند و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز یک دانشگاه هویت دار و هویت ساز است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که تغییرات در دانشگاه‌های هویت ساز به سادگی صورت نمی‌گیرد؛ راه انجام این تغییرات را گفت‌وگو و مذاکره در سطوح مختلف دانشگاه و حرکت آرام به سمت این تغییرات عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی شهرک علمی تحقیقاتی، مرکز نوآوری و رشد و مهارت‌آموزی دانشجویان در طرح "تم دانش" از جمله فعالیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای ایجاد تغییرات بوده است.

وی با اشاره به افتخارات متعدد دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه‌های گوناگون، به ثابت بودن چشم‌انداز و اهداف کلی طرح تحول راهبردی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اقدامات عملی برای رسیدن به این چشم‌انداز قابل گفت‌وگو و بحث است.

دکتر مدرس هاشمی با عذرخواهی از دانشجویان برای کمبود بودجه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1396، ابراز امیدواری کرد تخصیص بودجه برای سال آینده بهبود پیدا کند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر لزوم ادغام دو معاونت دانشجویی و فرهنگی در درازمدت، گفت: در حال حاضر این ادغام صورت نخواهد گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم، حفظ اوج نگری، بلند نظری و توجه به ایده آل ها را از ملزومات دوران دانشجویی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ایده آل نگری و ایده آل خواهی دو ویژگی مهم دانشجویان و فعالان فرهنگی در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

حجت الاسلام والمسلمین عمادی با اشاره به این که دانشجویان با احساس وظیفه نسبت به پیشرفت کشور در حوزه های گوناگون، در دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول فعالیت هستند، افزود: این فعالیت ها موجب ارتقای این دانشگاه و کشور در عرصه های مختلف خواهد شد.

وی ایده آل نگری و ایده آل خواهی دانشجویان و اساتید را منشاء نشاط و شادابی در زمینه های گوناگون دانست و ابراز امیدواری کرد توسعه فعالیت ها همواره به سمت و سوی رضایت خداوند متعال باشد.

در این آئین دانشجویان و فعالان فرهنگی نیز در حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با مسایل و برنامه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این دانشگاه پرداختند.

لزوم مهارت آموزی و پرورش استعدادهای گوناگون، برنامه های سیاسی، لزوم نگاه عمیق دانشجویان به مشکلات جامعه، اهداف و مسایل تشکل های دانشجویی، آزمون های علمی و تأکید بر پرداختن به دغدغه های دانشجویان در کانون ها، تشکل ها و مجموعه های دانشجویی از جمله مسایل مطرح شده در این برنامه بود.

فعالان فرهنگی دانشگاه به استراتژی های فرهنگی در طرح تحول راهبردی دانشگاه و لزوم بهبود ارتباط میان دانشجویان، اساتید و کارمندان اشاره کرده و علاوه بر لزوم همکاری بیشتر برخی دانشکده ها در اجرای فعالیت های فرهنگی و بازدیدهای علمی؛ مسائلی همچون کمبود بودجه، ایجاد سازوکار جامع نظر سنجی در دانشگاه و تجهیز انجمن های علمی را مطرح نمودند.  

تقدیر از فعالان فرهنگی برتر در بخش های نشریات دانشجویی، انجمن های علمی، کانون ها، تشکل ها و.. از دیگر بخش های این برنامه بود و از افتخارآفرینان دانشگاه در عرصه فرهنگ و علم  در خارج از دانشگاه، کانون های برتر دانشجویی در خارج از معاونت فرهنگی و فعالین فرهنگی خوابگاه ها و طرح فرهنگی علمی هدا نیز تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: چهارمین جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، عصر روز گذشته به همت معاونت فرهنگی  و با استقبال پرشور دانشجویان در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.