کدخبر:1556/13960904

4 آذر 1396

برای نخستین بار:
نشست کارگروه همکاری های علمی بین المللی ایران و سوییس در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نخستین نشست کارگروه همکاری های علمی بین المللی ایران و سوییس، به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با تأکید براین که روابط بین‌الملل یکی از مأموریت‌های اجتناب‌ناپذیر دانشگاه‌های امروز کشور محسوب شده و استانداردسازی خروجی دانشگاه‌ها بدون ارتباط بین‌الملل امکان‌پذیر نیست، گفت: ارتباطات وسیع امروزه در دنیا، دانشگاه‌ها را ملزم به پرورش دانشجویانی می کند که توانایی لازم برای فعالیت در فضای بین‌المللی را داشته باشند.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با اشاره به طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان، وجود دو اصل مرجعیت علمی و فناوری درآسیا و تبدیل شدن دانشگاه صنعتی اصفهان به یک دانشگاه بین‌المللی در این طرح را، نشان دهنده عزم جدی این دانشگاه در راستای توسعه‌ روابط بین‌الملل دانست.

وی با اشاره به ویژگی‌های سوییس بعنوان کشور هدف برای توسعه‌ فعالیت‌های علمی و بین‌المللی، افزود: بی‌طرفی سیاسی این کشور، امکان مراودات بین‌المللی با آن را بیشتر می‌سازد و از طرف دیگر نیز خصوصیاتی همچون ثروتمند بودن و حضور چندین دانشگاه برجسته مانند ETH و EPFL که از جایگاه بسیار خوبی در جهان برخوردارند از دیگر ویژگی‌های مناسب سوییس محسوب می گردد.

رئیس دفتر همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست، با ارائه‌ تاریخچه‌ فعالیت دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مرجع ارتباطات ملی در ارتباط با کشور سوئیس، تأکید کرد: دیپلماسی علمی یکی از اولویت‌های اصلی است و تشکیل کارگروه‌های همکاری علمی با سایر کشورها از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای همین هدف بوده است.

دکتر محبوبی با بیان معضلات پیش روی فعالیت‌های بین‌المللی؛ نبود زیرساخت‌های مناسب در تمامی سطوح را، بزرگترین مانع بر سر راه توسعه روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد.

در ادامه این نشست نیز نمایندگان سایر دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، تجربیات و پیشنهادهای خود در خصوص ارتباطات فعلی و راه های گسترش همکاری با مراکز آموزش عالی سوئیس و سایر کشورهایی که مسئولیت کارگروه‌های همکاری با آن ها را بر عهده دارند را مطرح کردند.

گفتنی است: نخستین نشست کارگروه همکاری های علمی بین المللی ایران و سوییس، یکم آذر ماه با حضور نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های تهران، اصفهان، شهید بهشتی، علم و صنعت، امیرکبیر، خوارزمی، سیستان و بلوچستان، هنر اصفهان، کردستان، کرمان، تبریز، زنجان، جامع علمی کاربردی، فرهنگیان، مؤسسه پژوهش آموزش عالی، پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشکده نجوم مراغه، پژوهشگاه فضایی ایران و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.