کدخبر:1123/13960612

12 شهريور 1396

۲۸ و۲۹ آذرماه:
دانشگاه صنعتی اصفهان، میزبان سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات وکاربردهای آن
سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن ۲۸ و۲۹ آذرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر این رویداد علمی با اعلام خبر فوق گفت: امروزه شتابگرهاي ذرات از پيشرفته‌ترين دستاوردهاي علمي و فناوري است كه در شاخه‌هاي مختلف علوم، فناوري و پزشكي کاربرد دارند به‌طوري كه نياز به ساخت و ارتقاء فناوري شتابگرها در ابعاد و رده‌هاي مختلف انرژي و براي ذرات گوناگون رو به افزايش است.

 

دکتر سیدظفراله کلانتری، افزود: خوشبختانه بيش از يك دهه است كه در ایران نيز فعاليت‌هاي مناسبی برای ساخت و توسعه شتابگرهاي ذرات آغاز شده و مطالعات قابل توجهي در زمينه‌هاي اصول فيزيكي و اساس كار انواع شتابگرها، روش محاسبات و استفاده از نرم‌افزارهاي ويژه طراحي وسايل و قطعات شتابگرها و بررسي دينامك باريكه ذرات در كنار گسترش فناوري‌ها و ساخت دستگاه‌هاي مرتبط، توسط گروه‌هاي پژوهشي در مراكز تحقيقاتي مختلف و دانشگاه‌ها انجام مي‌گيرد.

وی با اشاره به ويژگي بين رشته‌اي اين دانش، گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي در زمينه‌هاي نظري، محاسباتي، ساخت و كاربردهاي شتابگرها و از سوی دیگر نياز كشور به شتابگرها در زمينه‌هاي مختلف را از ضرورت های برگزاري این کنفرانس عنوان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، گردآوری پژوهشگران و متخصصان اين حوزه به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی و تجربيات خود در زمينه شتابگرها،ايجاد فرصت براي همكاري بين گروه‌هاي تحقيقاتي، آشنایی بیشتر دانشجویان با پژوهش‌ها و پژوهشگران اين زمينه تحقیقاتی و كمك به گسترش و پيشرفت شتابگرها حول محورهای این کنفرانس را از اهداف برگزاری این رویداد علمی بیان کرد.

دبیر سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن با اشاره به محورهای اصلی این کنفرانس، تصریح کرد: فیزیک شتابگرها، طراحی و ساخت انواع شتابگرها و تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگرها در علوم، صنعت و پزشکی، محورهای اصلی سومین کنفرانس ملی شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن می باشد.

کلانتری، اضافه کرد: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنفرانس، تا 20 مهرماه فرصت دارند تا به نشانی http://psi.ir/farsi.asp?page=iranpac2017 مراجعه نمایند.

گفتنی است: كنفرانس ملی دوسالانه شتابگرهاي ذرات و كاربردهاي آن، 28 و 29 آذرماه سال جاری با همكاري انجمن فيزيك ايران به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.