کدخبر:1313/13960511

11 مرداد 1396

با حضور معاون اداری و مالی وزیر علوم:
آغاز نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ و برترکشور در دانشگاه صنعتی اصفهان
شانزدهمین نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور، با حضور معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

در ابتدای این نشست، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با ابراز خرسندی از تقارن میزبانی این دانشگاه از این گردهمائی با چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، به بیان روند فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پرداخت.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی، بیان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان از نظر پژوهشی، تعداد مقالات و تعداد طرح‌های پژوهشی صنعتی همواره یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بوده و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در داخل و خارج از کشور زبانزد هستند.

وی با اشاره به فعالیت حدود 150 دانشگاه دولتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز حدود دو هزار و 800 واحد دانشگاهی در سراسر کشور، تعدد مراکز دانشگاهی را موجب سخت شدن برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پژوهشی برای دانشگاه‌های برتر کشور عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که بیش از دو سال از آغاز همکاری های مشترک دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور می‌گذرد، بر لزوم ارتباط بیشتر این دانشگاه‌ها با یکدیگر در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی، تأکید کرد.

مدرس هاشمی، تبادل نظر پیرامون مسائل مشترک، انتقال تجربیات گوناگون، تأثیرگذاری مثبت در وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین نزدیک شدن دیدگاه‌ها در حوزه‌های مختلف را از جمله دستاوردهای ارتباط دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور با یکدیگر دانست و افزود: نشست‌های معاونین اداری ومالی، فعال‌ترین بخش این همکاری‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: در بخش‌هایی مانند بودجه، قوانین، آیین‌نامه‌ها و موارد گوناگون با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلف کشور، نیازمند همفکری و انجام کارهای مشترک هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که نگاه یکسان و مشترک به تمامی دانشگاه‌های کشور، مانع ایجاد شرایط لازم برای جهش مناسب و ارتقای این دانشگاه‌ها خواهد شد، تصریح کرد: 75 درصد از علم کشور در 13 دانشگاه برتر تولید می‌شود و لازم است نگاه توزیع یکسان به دانشگاه‌های کشور، تغییر پیدا کند.

مدرس هاشمی بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات دانشگاهی و ارتقاء مباحث رفاهی، تسهیلات، بیمه و حقوق دانشگاهیان تأکید کرد.

معاون اداری، مالی و پشتیبانی منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با بیان این که دانشگاه‌ها از نظر اعتباری مستقل هستند، گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف به آنها کمک کنیم.

دکتر حسین عسگریان با تأکید بر لزوم دیدار رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس‌جمهور؛ این دیدارها را در تبیین مسائل علم و فناوری دانشگاه‌ها برای مسئولین کشوری بسیار مؤثر دانست.

وی افزود: به رغم مشکلات موجود درکشور، در حال حاضر 180 دانشگاه بودجه هشت هزار و 500 میلیارد تومانی  را در اختیار دارند و تلاش می‌کنیم این بودجه در سال آینده از طریق شناسایی و خلق منابع داخلی در دانشگاه ها و نه از طریق تزریق مستقیم بودجه دولتی به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

عسگریان ، شناسایی منابع داخلی، خلق منابع و استفاده از آن ها را از جمله اولویت‌ها در این زمینه دانست و ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می کند تا با اصلاح برخی قوانین، به مراکز علمی و آموزشی دانشگاهی کشور کمک نماید.

وی با بیان این که بدنه آموزش عالی در برنامه ششم توسعه خیلی مناسب نیست و لازم است با تلاش، تغییراتی در آن صورت پذیرد، افزود: ضروری است از منابع موجود و قانون برنامه ششم توسعه، جهت ارتقای دانشگاه‌های برتر کشور حداکثر بهره‌برداری صورت پذیرد.

معاون اداری، مالی و پشتیبانی منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اضافه کرد: طرح بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت پایلوت در دانشگاه شیراز در حال انجام است.

گفتنی است: شانزدهمین نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور تا فردا به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.