کدخبر:1340/13960427

27 تیر 1396

با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها:
سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد +گزارش تصویری
با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه های کشور، حجت الاسلام عمادی بعنوان سرپرست این نهاد در دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی و حجت الاسلام امینی، رئیس سابق این نهاد مورد تکریم قرار گرفت.

این مراسم صبح امروز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، هیأت رئیسه، مدیران و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

پیشتازی دانشگاه صنعتی اصفهان در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی / اجرای بالغ بر هزار برنامه فرهنگی در سال گذشته

در این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به قرارگیری در چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری، به بیان بخشی از تاریخچه، افتخارات و دستاوردهای این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه همواره در بحث‌های آموزشی در سطح کشور زبانزد بوده است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با بیان این که فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان همواره در داخل و خارج از کشور افتخارآفرین بوده‌اند، تصریح کرد: این دانشگاه سال‌ها است که در حوزه پژوهش نیز فعالیت‌های بسیار مناسبی داشته است و در زمینه تولید علم، تعداد مقالات این دانشگاه در سال گذشته از مرز یک هزار و 400 عنوان گذشته است.

وی اضافه کرد: به لحاظ کیفیت نیز استناداتی که به این مقالات درکل دنیا می شود جزو بهترین‌های کشور است و از نظر تعداد یک درصد مقالات برتر دنیا نیز دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتباط با صنعت و حل مشکلات این بخش مهم از کشور را از دغدغه های همیشگی این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بالغ بر دوهزار و 100 طرح صنعتی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در قسمت‌های مختلف استان و کشور اجرایی شده است که بعضی از این طرح ها توانسته‌اند مشکلات جدی از کشور را حل نمایند.

وی پایه گذاری ایده راه اندازی مراکز نوآوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بزرگ‌ترین شهرک علمی تحقیقاتی کشور با حضور بیش از 500 شرکت دانش بنیان و به کارگیری بیش از شش هزار نیروی متخصص و تبلور آن ها در رتبه بندی های داخلی و خارجی بعنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور را از دیگر دستاوردهای مهم دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان کسب رتبه های متعدد بین المللی از جمله عنوان نخست دانشگاه های معتبر ایران در بین 9 دانشگاه برتر کشور را نشان دهنده یک قدرت علمی در این منطقه از کشور دانست و اضافه کرد: به همین دلیل مسئولیت سنگینی را بر روی دوش خودمان برای حفظ و ارتقاء این جایگاه احساس می‌ نماییم.

مدرس هاشمی با تأکید بر اهمیت رشد چندجانبه دانشجویان، افزود: آن چیزی که مهم است، رشد شخصیتی دانشجویان در همه ابعاد به هنگام فارغ‌التحصیلی است؛ لذا برنامه‌ریزی فرهنگی در همه ادوار این دانشگاه دارای جایگاه خاصی بوده است.

وی، فعالیت پنج تشکل دانشجویی و دو تشکل اعضای هیأت علمی، فعالیت تعداد زیادی کانون‌ فرهنگی و هنری و انجمن‌ها و نشریات متعدد علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه صنعتی اصفهان را نشان از وضعیت مناسب فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: یکی از تأکیدات اصلی ما در طول چهار سال گذشته، ایجاد بستر مناسب و رشد آن برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است که انجام بالغ بر هزار برنامه فرهنگی توسط تشکل‌ها و کانون‌ها و انجمن های مختلف در سال گذشته، نشان دهنده آنست که در این ارتباط کارنامه موفقی داشته‌ایم و فعالیت های فرهنگی که توسط خود دانشجویان انجام شده است از نظر کمی و کیفی، گسترده و برجسته بوده است.

مدرس هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر مهدی برنجکوب، معاون فرهنگی اجتماعی فقید دانشگاه صنعتی اصفهان، دستاوردها و فضای فرهنگی موجود را مدیون تلاش ها و خدمات ارزنده این استاد ارزشمند دانست.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر نقش ویژه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به عنوان یک نقش پدرانه و بی بدیل، از همراهی، همدلی و نقش هدایتگرانه و مؤثر حجت الاسلام و المسلمین امینی طی دوسال گذشته قدر دانی کرد.

وی همچنین با ابراز قدردانی از حمایت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان در طی سال های گذشته، اضافه کرد: یقین دارم با سابقه‌ای که حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عمادی دارند، همچنان فضای خوب موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان استمرار خواهد داشت.

نقش تربیتی، اخلاقی و معنوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری/ راه حل مشکلات کشور در دانشگاه ها است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور نیز به عنوان میهمان ویژه این مراسم، با اشاره به جایگاه ویژه و دستاوردهای ارزنده دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: این دانشگاه همواره برای کشور افتخار آفرین بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، با بیان ویژگی های حجت‌الاسلام و المسلمین امینی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عمادی بعنوان مسئول جدید این نهاد در دانشگاه صنعتی اصفهان را فردی موفق در عرصه‌های اجرایی و فرهنگی دانست و افزود: فرصت مناسبی پیش آمده تا بتوانیم از استعداد و ظرفیت ایشان بیشتر استفاده کنیم و قطعاً ایشان فرصت خوبی را برای انجام فعالیت های فرهنگی در این دانشگاه ویژه خواهند داشت.

وی بیان کرد: تا جایی که مقدور است از تمامی ظرفیت‌های مشورتی برای انتخاب مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با بیان این که این نهاد یک مجموعه تربیتی محسوب می‌شود که البته نظارت نیز جزو وظایف آن است، تصریح کرد: فضای نهاد، یک فضای تربیتی، اخلاقی، معنوی و همراهی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: مسئولین در نظام جمهوری اسلامی سربازان نظام محسوب می‌شوند که فارغ از هر گونه جریان سیاسی باید به آنها کمک نماییم و در این راه هیچ‌گونه خط‌کشی وجود ندارد که با فلان جریان صمیمی باشیم و یا مقابل فلان جریان سیاسی بایستیم.

وی با اشاره به این که در کشور بزرگی مانند ایران اسلامی حتماً سلایق و جریان‌های گوناگون و متفاوتی با نام های گوناگون در زمان های مختلف وجود دارد، افزود: باتوجه به تمامی مشکلاتی که در طول دهه‌های گذشته با آن ها رو برو بوده ایم، مطمئناً دانشگاه‌ها در خط اول مبارزه و مقابله با این مشکلات قرار دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ادامه داد: امروز در هر کجا با افتخار سرمان را بلند می‌کنیم، به نوعی به دانشگاه‌ها برمی‌گردد و اگر امروزه سخن از اقتدار نظام جمهوری اسلامی هست، غیر از حضور مسئولانه مردم در صحنه‌ها، نرم‌افزار این اقتدار در دانشگاه‌ها فراهم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان این که این افتخارات برای دانشمندان ما در عرصه‌های مختلف است، اضافه کرد: نقش دانشگاه در کشور یک نقش فرعی و حاشیه ای نیست و دانشگاه در متن پیشرفت‌ها و اقتدار کشور است و یک عنصر کلیدی در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی افزود: مطمئناً راه حل تمامی مشکلات کشور در داخل کشور است و این اتفاق باید از دانشگاه ها شروع شده و برای چالش‌های اصلی باید در اینجا چاره‌اندیشی شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با انتقاد از احساس اشباع کاذب برخی مسئولین و غنی دانستن خود از نیاز به نظرات اساتید، دانشگاه ها، صاحب نظران و کارشناسان رشته های مختلف، تأکید کرد: خود دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیش‌قدم شوند و به سراغ دستگاه‌های گوناگون و بخش‌های مختلف رفته و در جهت حل مشکلات مختلف کشور قدم بردارند.

همراهی با اندیشمندان عرصه جهاد علمی و فرهنگی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتخاری بزرگ است

رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که دوران مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد اما قطعاً عرصه خدمتگزاری همیشه باز است، دوسال گذشته را دورانی بسیار خوب در کنار دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان قلمداد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین امینی، همراهی با اندیشمندان و دانشمندان عرصه جهاد علمی و فرهنگی در دانشگاه صنعتی اصفهان که محل دانش و معنویت و فن آوری است را افتخاری بزرگ دانست و تصریح کرد: این دانشگاه دارای جایگاه ویژه‌ای برای کار در عرصه ساخت تمدن نوین اسلامی است و روزهای بسیار خوبی را درکنار تمامی دانشجویان، اساتید، کارشناسان و کارمندان دانشگاه صنعتی اصفهان سپری نمودم.

وی با بیان این که رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان فردی متدین، پرتلاش و پرکار هستند، از زحمات معاونین پرتلاش این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: تمامی تشکل‌ها، کانون‌ها و مجموعه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان از سرمایه‌های عظیم این دانشگاه محسوب می‌شوند که باید همواره حرف‌های آن‌ها را شنید و مطالبات آنها را جدی گرفت.

رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، ادامه داد: این دانشگاه یک دانشگاه پیشرو در تمامی زمینه‌ها محسوب می‌شود و باید با تمام قوا این جایگاه را حفظ نماید و ارتقاء دهد.

حجت الاسلام والمسلمین امینی با اشاره به موفقیت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته، فعال کردن فضای فرهنگی در دانشکده‌ها، کمک به تقویت فضای صمیمی در میان دانشجویان و همچنین اساتید، حضور کارشناسان فرهنگی در دانشکده‌ها و برگزاری نشست های فرهنگی، را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.

وی با ابراز قدردانی از بخش‌های گوناگون این دانشگاه که به هر نحو به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کمک کردند، نیاز به ایجاد نگاهی نو در فضای فرهنگی دانشگاه ها را از ملزومات جهاد علمی بیان کرد.

رئیس سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: برای داشتن یک دانشگاه انقلابی به فعالیت‌های فرهنگی عمیق، به روز و کارآمد نیازمندیم تا بتوانیم این مسیر را طی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین امینی، با اشاره به فضای فرهنگی دینی بسیار قوی با حضور هیأت های گوناگون دانشجویی و اساتید در دانشگاه صنعتی اصفهان، مسجد فاطمه زهرا(س) این دانشگاه را یک مرکز بسیار قوی برای تقویت فضای فرهنگی دینی عنوان کرد.

تأکید بر آشنایی بیش از پیش با با امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه شریف)

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با بیان این که  نخستین تجربه تبلیغ دینی بنده در سال 1376 در همایش بال های معرفت در دانشگاه صنعتی اصفهان شروع شد، افزود: تجربه خیلی خوبی از دانشگاه صنعتی اصفهان دارم و امیدوارم خداوند متعال کمک نماید تا بتوانیم برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت مناسب و صحیحی را داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عمادی با اشاره به تأکید ویژه حضرت آیت‌الله ناصری مبنی بر لزوم آشناسازی بیشتر دانشجویان با امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه شریف) در دانشگاه‌ها، افزود: امیدوارم بتوانیم در این مسیر قدم های مناسبی را در دانشگاه صنعتی اصفهان بداریم.

در پایان این مراسم با اهداء لوح سپاس و هدایای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان به حجت الاسلام و المسلمین امینی، از تلاش ها و خدمات ایشان در دوران مسئولیت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه تجلیل، و حجت الاسلام و المسلمین جعفر عمادی، بعنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.


گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.