کدخبر:0925/13960114

14 فروردین 1396

پیام رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، درآغازین روزهای سال 1396
پیام دکتر سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، درآغازین روزهای سال 1396

 

بسم الله الرحمن الرحيم

نوروزبمانيد كه ايام شماييد / آغاز شماييد و سرانجام شماييد

آن صبح نخستين بهاري كه زشادي / مي آورد از چلچله پيغام شماييد

اعضاي محترم خانواده دانشگاه صنعتي اصفهان،اساتيد ارجمند، كاركنان گرامی و دانشجویان عزیز؛

در شروع سال نو و در آغاز چهلمين سال فعاليت دانشگاه صنعتي اصفهان سلام و تبريك صميمانه اينجانب را  پذيرا باشيد. چهل سال تلاش بي وقفه، چهل سال انجام وظيفه با شناخت رسالت خويش و بدون كاستي در انجام تعهدات  و چهل سال اعتقاد به ارزش ها و تكيه بر باورهاي اصيل، دانشگاه صنعتي اصفهان را در قله آموزش، پژوهش و فناوري كشور قرار داده است.

در چهار دهه گذشته، توجه به كيفيت، اصلي ترين ارزش و بارزترين شاخصه دانشگاه بوده است و ثمره اين نگاه اصيل فرهنگي كيفيت گرا در آموزش، پژوهش، توسعه فناوري و پشتيباني متكي به ايمان، تربيت دانش آموختگاني افتخارآميز بوده است كه وجاهت روزافزون دانشگاه در جامعه علمي، مديريتي و فناوري كشور مرهون آنهاست.

چهار دهه تلاش خالصانه و عنايتي كه حضرت احديت طبق سنت خويش به آن مي نمايد و اعتمادي كه همكاران ارجمند به مديريت دانشگاه داشته اند، دستاوردهاي بي بديلي را در سال هاي اخير باعث شده است. رشد  كم نظير دستاوردهاي پژوهشي مكتوب، سرآمدي در چاپ مقالات در نشريات برتر جهاني، رشد چشمگير در ميزان عقد قرارداد با صنعت ، تأسيس مديريت نوآوري  و تجاري سازي، دستيابي به درآمدهاي حاصل از فروش فناوري، رشد بي سابقه ارتقاء همكاران، تأسيس دفتر برنامه ريزي آموزشي و به دنبال آن  راه اندازي رشته هاي  جديد، برنامه ريزي و اجراي طرح مهارت آموزي و توانمند سازي دانشجويان(تم دانش)، قرار گرفتن در طرح ارتقاء پنج دانشگاه به تراز بين المللي از سوي وزارت  متبوع، تعيين دانشگاه بعنوان كانون ارتباط با دانشگاه هاي كشور سوئيس، توجه ويژه به ديدگاه هاي فرهنگي  در كليه فعاليت هاي دانشگاه، تشكيل شوراي بام(بهداشت، ايمني و محيط زيست) و به دنبال آن برگزيده شدن بعنوان دانشگاه برتر از نظر فعاليت هاي زيست محيطي، توسعه عمراني  قابل توجه،  بهبود شرايط رفاهي دانشجويان، تأسيس بنياد دانشگاه و ...همه و همه نتيجه آن عنايت خداوندي، سابقه درخشان و اعتماد عمومي است  كه اينجانب ضمن شكرگزاري به درگاه احديت، از  زحمات يكايك عزيزان دانشگاهي نيز تشكر و سپاسگزاري مي نمايم.

اكنون در آستانه سال نو، دستاورد بزرگ دانشگاه در سال هاي اخير كه محصول تلاش جمع بزرگي از شما دانشگاهيان عزيز است ، پيش روي ماست. سند برنامه تحول راهبردي دانشگاه كه نتيجه همفكري و فعاليت هزاران ساعت كار برجستگان دانشگاه است، چشم انداز، اهداف كلان ، اهداف كوتاه مدت و اقدامات اجرايي لازم را در اختيار ما قرار داده  و یقینا  حصول به اهداف اين سند، فقط با پشتوانه باور عموم دانشگاهيان ميسور است. بین المللي شدن دانشگاه و  رسيدن به جايگاه مرجعيت علمي در آسيا، تأثيرگذارترين دانشگاه كشور در منطقه پيراموني خود و ... اهدافي است كه بر مبناي استعداد دانشگاه و پيشينه گرانقدر آن تنظيم شده است.

و اينك با تكيه بر خداوند بزرگ، اميدوارم سال جديد كه با ياد كوثر كبري، حضرت صديقه زهرا(س)  آغاز گردیده و با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گرفته است، شروع حركتي هدفمند و متكي به باور و همكاري همه اعضاي خانواده بزرگ دانشگاه در جهت نقش آفريني  در بالندگي ميهن اسلامي باشد.

اينجانب ضمن تشكر و تقدير از فعاليت كليه دانشگاهيان، چهلمين سال تأسيس دانشگاه را گرامي داشته، ضمن دعوت به همكاري آحاد دانشگاهيان عزيز براي برگزاري برنامه هاي گراميداشت اين سال ويژه، همه عزيزان را به فعاليتي دوچندان  جهت تحقق اهداف طرح تحول دانشگاه دعوت مي نمايم و اميدوارم امسال سالي پربركت و سرشار از موفقيت و شادكامي براي همه دانشگاهيان و  بویژه دانشگاه صنعتي اصفهان در همه عرصه ها باشد.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضي واجعل عواقب امورنا خيرا

با تشكر

محمود مدرس هاشمي

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.