کدخبر:1921/13951203

3 اسفند 1395

در ششمین جشنواره دانشجویی دانشگاه:
از دانشجویان برگزیده واستعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد + گزارش تلویزیونی
آئین ششمین جشنواره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان و تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان این دانشگاه، عصر امروز برگزار شد.

در این آئین از رتبه های برتر 14 دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشجویان نمونه این دانشگاه، برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی پژوهشی ملی و بین المللی، برگزیدگان المپیاد ورزشی دانشجویان کشور و رقابت های ورزشی منطقه ای تجلیل بعمل آمد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در میان دانشجویان برگزیده در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی؛ فرارسیدن پنجم اسفندماه و روز مهندس را به مهندسان آینده این دانشگاه تبریک گفت.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با بیان این که خوشبختانه امروزه جامعه ما تا حدود زیادی به ارزش و منزلت دانش پی برده است، افزود: پایه‌ برنامه‌ریزی‌های مختلف در عرصه های گوناگون کشور بر همین اساس استوار شده است.

وی با تأکید بر این که محور توسعه، دانش است و محور دانش نیز نیروی انسانی خبره و توانمند محسوب می شود، اظهار داشت: بدون توجه به نقش دانشگاه، هیچ کشوری مسیر توسعه و پیشرفت را طی نکرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه را محلی برای شکوفا شدن استعدادهای نسل جوان یک کشور در ابعاد گوناگون دانست و تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان این دانشگاه، فراهم نمودن محیطی امن و آرام برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانشجویان است.

مدرس هاشمی با بیان این که در قسمت‌های مختلف کشور با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه هستیم، دانشگاه صنعتی اصفهان را از این موضوع جدا ندانست و تأکید کرد: هدف اصلی دانشجویان، همواره باید درس خواندن و شکوفا نمودن استعدادهایشان باشد.

وی به ظرفیت های بسیار بالای دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه های مختلف اشاره کرد وگفت: امروزه، رعایت اخلاق حرفه‌ای و علمی یکی از مسایل مهم در محیط علمی کشور است و شهرت دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره باید رعایت اخلاق حرفه‌ای و علمی، صداقت، مسئولیت‌پذیری و تعهد کاری باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم هدف اصلی از برگزاری ششمین جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان را تقدیر از توانمندی‌های گوناگون دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در این جشنواره در قسمت‌های مختلف از دانشجویان نمونه، مسابقات علمی کشوری و بین‌المللی، مسابقات ورزشی برون‌دانشگاهی و استعدادهای درخشان تقدیر به عمل می آید.

دکتر کلانتری، با بیان چالش های مختلف دانشجویان در طول مدت تحصیلات دانشگاهی؛ جدا شدن از خانواده، هویت و خودشناسی، ورود به فعالیت‌های اجتماعی و نگرانی در رابطه با آینده شغلی را از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها دانست وگفت: اگر دانشجویان نتوانند به درستی با این مسایل برخورد کنند، شاهد کاهش عملکرد تحصیلی و ایجاد اضطراب در آن ها خواهیم بود.

وی،ده مهارت مناسب سازمان بهداشت جهانی، برای مقابله با این اضطراب ها را برشمرد و گفت: خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، روابط بین فردی، تصمیم‌گیری، حل مسئله، تفکر انتقادی، تفکر خلاق، مقابله با هیجان و استرس از جمله این مهارت ها محسوب می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر این که اجرای طرح "تم دانش"، فرصت مناسبی را برای کسب مهارت‌ و ارتقای توانمندی‌های دانشجویان در زمینه های گوناگون فراهم نموده است افزود: اگر دانشجویان بتوانند این مهارت ها را به درستی فرا بگیرند می‌توانند در بخش‌های مختلف زندگی علمی و اجتماعی خود موفق عمل نمایند.

تجلیل از خانواده شهید والامقام عباس چراغی، از شهدای دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و اجرای برنامه های هنری از دیگر بخش های این مراسم بود.     

گفتنی است :ششمین جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان، با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به برگزیدگان عصر امروز در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

گزارش تصویری

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.