کدخبر:1609/13951112

12 بهمن 1395

از صبح امروز:
دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح
هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این آئین با بیان این که این دانشگاه دارای حیثیت علمی، پژوهشی و فناوری کم‌نظیر درکشور بوده و درعرصه‌های بین‌المللی نیز مطرح است، افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان دارای کمترین تعداد مقالات در نشریات نامعتبر است.

دکتر سید مهدی ابطحی تعداد قراردادهای منعقد شده این دانشگاه با صنایع مختلف طی پنج سال گذشته را 680 عدد عنوان کرد و ادامه داد: 260 طرح پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان خاتمه یافته است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان 9 طرح کلان به مبلغ قراردادی بیش از 120 میلیارد ریال منعقد کرده که سه طرح کلان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و با موفقیت پیش رفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با بایان این که 37 شرکت دانش بنیان رویشی توسط اعضای هیئت علمی تأسیس شده و به فعالیت مشغول است، اضافه کرد: از فناوری توسعه یافته در این دانشگاه بیش از 15 کارخانه تولیدی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان دارای زیرساخت‌های مناسبی از جمله عرصه پهناور، ساختارهای محاسباتی مناسب و پهنای باند خوب است و هم‌اکنون 55 طرح پیش رو در راستای اولویت‌های پژوهشی کشور با ارزشی بالغ بر دو هزار و 690 میلیارد ریال، آماده ارائه به استفاده‌کنندگان نهایی و سیستم‌های حمایتی دارد.

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح نیز در این آئین ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح، با هدف تبادل دانش و تجربیات متخصصین این عرصه و با شعار "فصل جدیدی در گسترش دانش و فناوری مهندسی سطح" از 12 تا 14 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دکتر محمدرضا طرقی نژاد با ارائه گزارشی از توانمندی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و ارتباط مناسب این دانشگاه با بخش های صنعتی کشور؛ در اختیار داشتن امکانات آزمایشگاهی مناسب را از جمله ویژگی‌های بارز دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.   

وی اضافه کرد: اساتید و دانشجویان این دانشکده تاکنون توانسته‌اند دستاوردهای مناسبی را در راستای رشد مهندسی سطح در سطح ملی و بین‌المللی ارائه نمایند و دانشگاه صنعتی اصفهان را به عنوان یک قطب علمی در این زمینه معرفی کنند.

رئیس انجمن علوم و تکنولوژی مهندسی سطح ایران نیز در این مراسم گفت: مهندسی سطح با ارزش افزوده فوق‌العاده بالایی که داراست، کاربردهای ویژه و خاصی در صنایع هوافضا، موشکی، نفت، پتروشیمی و سایر صنایعی که استقلال کشور را تضمین می‌کند دارد.

دکتر مهران نحوی ادامه داد:آزادی، استقلال، عدالت و رفاه از جمله شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بوده و لازم است برای محقق شدن بخش‌هایی که در آنها ضعف داشته‌ایم تلاش مستمر داشته باشیم.

وی پیشبرد و ارتقا علم ،گسترش و کاربرد تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه سطح و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مربوط، برقراری ارتباط گسترده بین مراکز صنعتی و مؤسسات علمی و پژوهشی کشور در زمینه علوم و تکنولوژی سطح و ارایه پیشنهادات در اجرای طرح‌ها و قراردادهای تولیدی و صنعتی به ارگان‌های اجرایی کشور را از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل انجمن علوم و تکنولوژی مهندسی سطح ایران عنوان کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، تصریح کرد: انتشار مجله علمی پژوهشی، انتشار کتاب های تخصصی در زمینه سطح، برگزاری همایش های ملی سالانه انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران، تدوین استانداردهای مهندسی سطح و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی متعدد نیز بخشی از فعالیت های انجام گرفته این انجمن تا به امروز بوده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در آئین افتتاحیه هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح با اشاره به جایگاه این شهرک در توسعه فعالیت‌های پژوهشی، گفت: نوآوری لازمه توسعه اقتصادی و یکی از عناصر اصلی در تولید ثروت است.

دکتر مهدی کشمیری افزود: حمایت‌های مالی مورد نیاز مؤسسات در تبدیل ایده به حرفه، حمایت های قانونی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز ایجاد یک حرفه، مشاوره‌های مدیریتی و حقوقی، مشاوره و کمک در بازاریابی محصولات، فضای هم‌افزایی کاری و ارتباط با دیگر مؤسسات و کارآفرینان و همچنین پوشش و اعتبار سازمانی از جمله خدمات و حمایت‌های قابل ارائه به واحدهای فناوری مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.

دبیر علمی هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح نیزدر آئین افتتاحیه این سمینار، گفت:خوردگی قطعات هزینه‌های فوق‌العاده زیادی در صنایع گوناگون ایجاد می‌کند طوری که تا 10 درصد از تولید ناخالص ملی کشورها صرف خسارات خوردگی قطعات می‌گردد.

دکتر حمیدرضا سلیمی با بیان این که برگزاری سالیانه سمینارهای سطح، ارتباط نزدیک دانشگاهیان و صاحبان صنایع را به دنبال داشته و در مجموع موجب رشد چشمگیر مهندسی سطح درکشور شده است، تصریح کرد: ظرف مدت دو ماه، تعداد 155 مقاله دریافت کردیم که از این تعداد در نهایت 62 مقاله به صورت شفاهی و 63 مقاله به‌صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقاله‌های دریافتی از 35 دانشگاه، مؤسسه آموزش عالی و سازمان‌های پژوهشی و صنعتی در کشور بودند که 43 تن از متخصصین حوزه مهندسی سطح داوری مقالات را بر عهده داشتند.

گفتنی است: هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح در محورهای علوم و مهندسی سطح در صنایع، ارزیابی و آسیب شناسی سطوح و پوشش­ها، پاشش حرارتی، رسوب فیزیکی بخار(PVD) و رسوب شیمیایی بخار(CVD)، پوشش­های نفوذی و ترموشیمی، پوشش­های گرادیانی (FGM)، پوشش­های مانع حرارتی (TBC)، پوشش­های فتو کاتالیست، پوشش­های بیومواد، پوشش های پلیمیری و کامپوزیتی، لایه ­های نازک، فناوری نانودر مهندسی سطح، تریبولوژی و سایش، شبیه­ سازی در فرایندهای مهندسی سطح و جنبه ­های اقتصادی- زیست محیطی و استانداردسازی در مهندسی سطح از امروز به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.