کدخبر:1823/13951111

11 بهمن 1395

در بازدید از دستاوردها و توانمندی های پژوهشی:
تأکید فرمانده نیروی دریایی ارتش بر توانمندی های ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان +گزارش تلویزیونی
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دردانشگاه صنعتی اصفهان، از دستاوردهای و توانمندی های علمی و صنعتی این دانشگاه به ویژه در حوزه زیرسطحی بازدید کرد.

امیر دریادار دکتر حبیب‌ا... سیاری در این بازدید با بیان این که نیروی دریایی تجهیزات محور است گفت: اگر تجهیزات مناسب نداشته باشیم، نمی‌توان در دریاهای آزاد حضور داشت.

وی افزود: تا پیش از انقلاب این تجهیزات توسط بیگانگان تأمین می‌شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و با همت جوانان ما در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان، می‌توانیم تمامی تجهیزات جهت حضور در دریاهای دوردست با تمامی فناوری‌هایی که مورد نیاز آن است را تأمین نمائیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودکفایی کامل کشور در تأمین تجهیزات دریایی، اظهار داشت: البته این موضوع منحصر به نیروی دریایی نمی‌شود و با توانمندی که در دانشگاه‌های کشور و جوانان و دانشجویان و اساتید سراغ داریم، شاهد این موضوع بوده‌ایم که نه تنها در سطح آب، بلکه در زیر آب نیز این اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر توانمندی ها و دستاوردهای ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور تسلّط بیش از پیش در ابعاد مختلف در زیرآب، تصریح کرد: حدود 20 سال است که وارد عرصه زیرآب شده‌ایم ومی‌توانیم بگوییم که امروز از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستیم وامکانات وتوانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان نیز نشان دهنده همین توانمندی است.

سیاری ادامه داد: بااقتدار می‌گوییم که بزرگ‌ترین دستاورد ما در جمهوری اسلامی ایران این است که امروز در تأمین تجهیزات به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم نیازمندی خودمان را تأمین کنیم.

برگزاری رزمایش بزرگ ولایت 95 در مدار 10 درجه شمالی و منطقه آب‌های آزاد جهان

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نظارت و کنترل کامل بر روی آب‌های سرزمینی کشورتوسط نیروهای نظامی، افزود: هیچ کدام از کشورها جرئت این را ندارند که برای برگزاری مانورهای نظامی خودشان به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شوند.

وی به برگزاری حدود 25 رزمایش تخصصی با دستاوردهایی در حوزه زیردریایی‌ها، موشکی، سطحی ها و... توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال اشاره و تصریح کرد: رزمایش بزرگ ولایت 95 در پایان سال جاری در مدار 10 درجه شمالی و منطقه آب‌های آزاد جهان، برگزار خواهد شد.

سیاری اضافه کرد: این نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که امروز توانسته است در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و دریانوردی در دریاهای آزاد و اجرای رزمایش در این مناطق، موفق عمل کند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که هر کشوری که بخواهد از خود دفاع کند قطعاً باید از توانمندی دفاعی بالایی برخوردار باشد، تأکید کرد: هر چقدر بیشتر بتوانیم در آب‌های آزاد مقتدرانه حضور پیدا کنیم، دیگر کشورها حساب ویژه ای را روی جمهوری اسلامی ایران باز خواهند کرد.

تأکید فرمانده نیروی دریایی ارتش بر توانمندی های ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان

وی انتظار از دانشگاه های صنعتی به ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان را بسیار زیاد دانست وگفت: این دانشگاه ها می‌توانند با تلاش و همّت بیش از پیش کمک شایانی را به نیروهای تجهیزات محور مثل نیروی دریایی، که دارای محیط کار ویژه ای هستند ارائه نمایند تا تجهیزاتمان را کاملاً بومی در اختیار داشته باشیم.

سیاری با اشاره به دستاوردها و توانمندی های ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه زیرسطحی، تصریح کرد: این دستاوردها علاوه بر کاربرد در زمینه‌های علمی و پژوهشی مانند انرژی، شیلات و اقیانوس شناسی، می‌تواند کاربردهای متنوع و مناسبی در دیگر ابعاد نیز داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان از تفکرات خوبی که در میان اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی کشور و بخصوص دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد استفاده نماییم.

در پایان این دیدار فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست تخصصی «نظریه بازگشت به دریا و توسعه دریا محور کشور» که با حضور دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد، به تشریح اقدامات سازنده این نیرو در تأمین امنیت کشور در ابعاد مختلف نظامی، اقتصادی و... پرداخت.

همچنین ضمن امضاء تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه های پژوهش و فناوری به ویژه حوزه زیرسطحی، هدایایی توسط دریادار سیاری به مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان اعطا و همچنین تندیس یادبود دانشگاه صنعتی اصفهان و هدایایی از سوی این دانشگاه نیز به پاس قدردانی از تلاش های مجموعه پرتلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریادار سیاری اهداء شد.

خبرمرتبط(تأکید بر اهیمت نقش دانشگاه در صنایع و زیرساخت‌های دریایی/ امنیت اقتصادی با اسکورت 3هزار900 کشتی ایرانی)

گزارش تلویزیونی...

گزارش ویدئویی...

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.