کدخبر:1359/13951104

4 بهمن 1395

27 بهمن ماه:
کارگاه فوتونیک فیزیک دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
نخستین کارگاه فوتونیک فیزیک، پیشرفت های اخیر وکاربردها به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری این کارگاه علمی با اعلام خبر فوق گفت: با اختراع لیزر و پس از آن ساخت فیبر نوری، شاخه ی اپتیک در علم فیزیک آنقدر گسترده گردید و کاربردهای آن به حدی زیاد شد، که زمینه‌ای جدید موسوم به فوتونیک در علم متولد شد.

دکتر پیمان صاحب سرا افزود: فوتونیک علمی است که گستره آن شامل طراحی و ساخت ادوات فوتونیکی، لیزر و محیط های غیرخطی اپتیکی، برهم‌کنش نور و ماده، فوتونیک ساختارهای نانو و ایجاد، انتشار، انتقال، مدولاسیون، کلیدزنی، تقویت و آشکارسازی نور است که در سه گرایش الکترونیک، مخابرات، و فیزیک کار خود را شروع نموده است.

وی ادامه داد: امروزه مباحث مدرن‌ تری از جمله اپتیک کوانتومی، بیو فوتونیک، نروفوتونیک و اپتوژنتیک نیز به شاخه‌های این علم اضافه شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که کارگاه یک روزه فوتونیک فیزیک به منظور آشنایی علاقه مندان این حوزه برای نخستین بار در این دانشگاه برگزار می شود، تصریح کرد: در این کارگاه پژوهشگران متخصص و صاحب نام در زمینه‌های مختلف فوتونیک شرکت خواهند داشت و علاوه بر معرفی پژوهش‌های جدید، در یک میزگرد متمرکز نیز به ارایه نقطه نظرات خود خواهند پرداخت.

گفتنی است: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه می توانند تا 10بهمن ماه به سایت http://photonics.physics.iut.ac.ir مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.