کدخبر:1145/13950921

21 آذر 1395

براساس آخرین رتبه‌بندی نمایه نیچر:
دانشگاه صنعتی اصفهان سومین مؤسسه برتر ایران در انتشار مقالات معتبرعلمی
با اعلام رتبه بندی نمایه نیچر در سال ۲۰۱۶، دانشگاه صنعتی اصفهان پس از پژوهشگاه دانش های بنیادی و دانشگاه تهران، بعنوان سومین مؤسسه برتر ایران در انتشار مقالات معتبرعلمی معرفی شد.

نمایه نیچر پایگاهی از اطلاعات کتابشناختی مقالات گروهی از مجلات منتخب شامل ۶۸ مجله است، که تلاش می‌کند تا شاخصی از خروجی اثرگذار تحقیق ارائه کند.

این پایگاه که کمتر از یک درصد ازمجلات تحت پوشش علوم طبیعی وب آو ساینس را شامل می شود، قریب به 30 درصد مجموع استنادات مجلات علوم طبیعی نمایه شده در تامسون رویترز را به خود اختصاص داده است.

براساس آخرین رتبه بندی نمایه نیچر که مربوط به سپتامبر ۲۰۱۵ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۶ است، از میان 66 مؤسسه و دانشگاه ایرانی، دانشگاه صنعتی اصفهان پس از پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM) و دانشگاه تهران، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتشار مقالات در معتبرترين مجلات دنيا از جمله برترين مجلات زمينه شيمي و مهندسي شيمي و همچنين مجلات برتر فيزيك، از جمله دلایل ارتقاء دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه بندی و کسب عنوان سوم کشور می باشد.

در این رتبه بندی که از سال 2013 و برمبنای تحلیل داده های مقالات با كيفيت بالاي یک سال قبل که در 68 عنوان مجله نیچر در وب آو ساینس نمایه شده باشد انجام می گیرد، ایران با ۲۰۸ مقاله علمی گروهی در رتبه چهارم کشورهای منطقه آسیای غربی و علوم فیزیک بیشترین فراوانی را در میان حوزه های موضوعی این رتبه‌بندی به خود اختصاص داده است.

شاخص‌های این نمایه شامل AC یعنی تعداد مقالات، FC سهم نسبی از مقالات در یک مقاله و WFC شاخص تعدیل شده بر اساس اندازه مقالات نجوم و اختر فیزیک می باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.