کدخبر:1005/13950609

9 شهريور 1395

با امضاء تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان مجری پشتیبانی امنیتی در شبکه اطلاعات کشور
با امضاء تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعطای مجوز مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، این مرکز به عنوان نهاد هشداردهنده در خصوص امنیت در شبکه دیتای کشور و امدادرسانی در حوادث رایانه ای تعیین شد.

براساس این تفاهم نامه که در نشست هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین این وزارت خانه در اصفهان نهایی گردید، گواهی نامه راه اندازی مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان صادر گردید.

مهندس نصرا... جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این آئین اظهار داشت: پروژه آپا بخشی از بستر و پوشش سیستم های هشدار و امنیت در شبکه دیتای کشور است که در سراسر استان ها با مراکز دانشگاهی پیشرفته ای که با پشتیبانی علمی و تخصصی روزآمد انجام می دهد، به انجام می رسد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: به دنبال شکل گیری آپا در استان ها، نهادی ایجاد می شود که نسبت به حوادث رایانه ای برای حوزه تحت پوشش خودش، خدمات هشدار ارایه می دهد و این نهاد وظیفه دارد که در خصوص لطمات و یا حوادث پیش آمده کمک و امداد رسانی کند.

گفتنی است: کمک به افزایش سطح امنیت فضای سایبری در سطح استان‌ها،‌ همکاری در زمینه کاهش تأثیرات مخرب رخدادهای رایانه‌ای در سطح استان‌ها، آموزش و افزایش سطح دانش امنیتی سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط و تحقیق و پژوهش در زمینه ارائه راهکارهای امنیتی جدید و توسعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها به‌ منظور مقابله با تهدیدات امنیتی رایانه‌ای و سایبری مهم‌ترین مأموریت‌های مراکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امدادرایانه ای) است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.