کدخبر:1024/13941226

26 اسفند 1394

با حضورشورای دانشگاه، کمیته راهبری و شورای طرح تدوین:
نشست هم‌اندیشی طرح تدوین برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نشست هم‌اندیشی شورای دانشگاه، کمیته راهبری و شورای طرح تدوین برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان روز گذشته برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در اين نشست با قدرداني از تلاش ها و زحمات كساني كه در طرح تدوین برنامه تحول اين دانشگاه مشارکت داشته اند، هدف از برگزاری این نشست را ارايه گزارش تحليلي از نتايج فعاليت هاي طرح عنوان كرد و گفت: ارايه خروجي هاي طرح و شكل گيري اجماع نسبي روي اصلي ترين مسائل و چالش هاي دانشگاه از مهم ترین اهداف اين نشست هم انديشي است.

دكتر مدرس هاشمي، با تأكيد بر لزوم اجماع و همگرايي حداكثري درخصوص برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: بخشي از دستاوردهاي اين طرح شامل اصول و مضمون طرح، بيانيه مأموريت و چشم انداز دانشگاه است كه در اين نشست توسط اعضاي شوراي دانشگاه، كميته راهبري و شوراي طرح تدوين طرح، براي تدوين نهايي مورد بررسي قرار می گیرد.

مدير دفتر برنامه ريزي راهبردي دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در اين نشست با بیان این که حدود یک سال از آغاز این طرح می‌گذرد، گفت: در اين مدت حدود سه هزار نفر ساعت کار کارشناسی بر روی این طرح انجام شده و بيش از 220 جلسه نيز با عناوين مختلف برگزار شده است.

دكتر بهروز ارباب شيراني، با طرح این سؤال که آیا وضعیت دانشگاه صنعتی اصفهان به گونه‌ای هست که بتوان انتظار تحول از آن داشت، تصریح کرد: پرهيز از افراط و تفریط، دغدغه محتوا و فرايند از جمله ملاحظات اساسي در تدوين برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان بوده تا بتوان يك كار علمي، جامع و يكپارچه که قابلیت اجرایی نیز داشته باشد ارائه کرد.

وي ایجاد جریان مستمر و سيال گفت‌وگو در سطح دانشگاه‌ را یکی از دستاوردهای این طرح عنوان کرد و افزود: شناخت وضعیت موجود، تبیین وضعیت مطلوب و نحوه حرکت از وضعیت موجود به مطلوب از جمله مؤلفه‌های اصلی طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان است.

ارباب شيراني، تأکید بر جایگاه دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، دانش محور، مستقل و بین‌المللی در فرآیند توسعه ملی، حفظ و ارتقای اعتبار و کیفیت دانشگاه صنعتی اصفهان در ابعاد مختلف، تعميق اندیشه دینی در شئون مختلف و نهادینه سازی فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی را از جمله مهم‌ترین اصول طرح تحول این دانشگاه بیان کرد.

مدير دفتر برنامه ريزي راهبردي دانشگاه صنعتي اصفهان اضافه کرد: ارتقای فرهنگ به ویژه اخلاق حرفه‌ای در میان دانشگاهیان، باور به هویت جمعی و تقویت آن با مشارکت گسترده دانشگاهیان، حاکم شدن دیدگاه جامع، واقع بینی و آینده نگری در علم و فناوری با تأکید بر حل چالش‌های جامعه و رویکرد یکپارچه و منسجم در تدوین و اجرای برنامه تحول نيز از دیگر اصول طرح تحول دانشگاه صنعتي اصفهان است.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی، مسئولان کمیته‌های مطالعاتي آموزش؛ پژوهش، فناوری و نوآوری؛ توسعه همکاری‌های منطقه‌ای؛ روابط بین‌الملل؛ سازمان و مدیریت منابع؛ فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی گزارش فعالیت‌هاي خود را ارائه دادند.

گفتني است: نشست هم‌اندیشی شورای دانشگاه، کمیته راهبری و شورای طرح تدوین برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان روز گذشته در مجموعه آموزشی فرهنگی ارديبهشت برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.