کدخبر:0948/13941212

12 اسفند 1394

با هدف گسترش ارتباطات علمي و پ‍ژوهشي:
آغاز همكاري علمي و پژوهشي دانشگاه صنعتي اصفهان و مركز تحقیقاتی INFN ايتاليا
با امضاي تفاهمنامه دو جانبه، همکاری علمي و پژوهشي دانشگاه صنعتي اصفهان و مرکز تحقیقاتی INFN ايتاليا آغاز شد.

در نشست مشترک روز گذشته این دو مرکز علمی و تحقیقاتی که با حضور رئيس مرکز تحقیقاتی INFN ايتاليا و معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد، تفاهمنامه همكاري علمي و پژوهشي ميان مسئولان اين دو مركز علمي به امضاء رسيد.

رئيس مرکز تحقیقاتی INFN ايتاليا در اين نشست، با تأكيد بر اين كه همواره همکاری هاي مؤثر یکی از مبانی اصلی پیشرفت علمي كشورها محسوب می‌شود، گفت:  INFN یکی از مراکز اصلی علمی و پژوهشي كشور ايتاليا است كه در رابطه با فیزیک هسته‌ای، فیزیک ذرات، تئوری و کاربردهای آن ها فعاليت مي كند.

پروفسور"فرناندو فروني"، دانشگاه صنعتی اصفهان را یکی از مراکز مهم علمی ایران دانست و افزود: تبادل علمی و تبادل اساتید و دانشجویاني كه در این دو مرکز علمی مشغول فعالیت هستند يكي از هدف اصلی امضای این تفاهم‌نامه است.

وي با ابراز خرسندي از ايجاد اين موقعيت براي گسترش همكاري علمي ميان ايران و ايتاليا گفت: مركز INFN اشتراک علمی مناسبي با دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد داشت و شاهد نتايج این تحقیقات در اخترفیزیک و کاربردها، علوم دریایی و فیزیک پزشکی خواهيم بود.

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در اين نشست یکي سیاست‌های اصلی دانشگاه صنعتی اصفهان را گسترش ارتباطات بین‌المللی با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته علمی بيان كرد وگفت: مركز تحقیقاتی INFN ايتاليا یکي از مهمترين مراكز علمي و آزمایشگاهي ملی این کشور است و براساس این تفاهم‌نامه، ارتباط علمی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و اين مرکز برقرار خواهد شد.

دكتر كلانتري، تبادل اساتید و دانشجویان، همکاری‌های علمی و پژوهشی در زمینه علوم فیزیک و تکنولوژی شتاب‌دهنده‌ها را از جمله زمينه هاي همكاري دوجانبه برشمرد و افزود: فیزیک ذرات، فیزیک تئوری و علوم پایه از ديگر عرصه های علمي مشترك در اين ارتباط خواهد بود.

وي با اشاره به همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با دیگر مراکز علمی اروپايي كه در زمینه علوم فیزیک فعالیت کنند، ابراز امیدواری کرد این گونه همکاری‌ها توسعه پیدا کند.

گفتني است: انستیتوی ملی فیزیک هسته‌ای ایتالیا (INFN) با قدمتي بيش از 60 سال، یک مؤسسه‌ تخصصی در زمینه‌ فیزیک بوده که در شاخه‌های فیزیک هسته‌ای، فیزیک ذرات و اختر فیزیک ذره‌ای فعالیت می‌نماید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.