کدخبر:1635/13941128

28 بهمن 1394

با حضوردانشجویانی از 14دانشگاه کشور:
اولین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نخستین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات با حضور شرکت کنندگانی از 14 دانشگاه، صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

در آئین افتتاحیه این رویداد علمی، دبیر این دوره از مسابقات با اشاره به اهداف برگزاری این رقابت ها، تقویت کار گروهی، ارتباط علمي بین دانشگاه‌ها، تبديل ايده ها به فناوري و تجاري سازي را مهمترين اهداف برگزاری اين مسابقات عنوان کرد.

دکتر محمدرضا چمنی افزود: برای مسابقات سال جاری دو زمینه اصلی توربين و رسانه هاي مجازي انتخاب شده است که دانشجویان حاضر با بهره گیری از ابزارهای موجود به ارائه ایده های خود در زمینه مکانیک سیالات و نحوه تجاری سازی آن ها خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور دانشجویانی از 14 دانشگاه سراسر کشور در این دوره از مسابقات افزود: این مسابقات با همکاری 8 دانشگاه برتر ايران شامل دانشگاه هاي اصفهان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علم و صنعت، امیرکبیر، تبریز، تربیت‌مدرس و صنعتي شريف برگزار می شود و هدف آن است که از سال آینده، این مسابقات هرسال در یکی از این دانشگاه ها برگزار گردد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تعداد نفرات هریک از تیم های شرکت کننده با توجه به موضوع انتخاب شده را یک تا چهار نفر عنوان کرد و افزود: این رقابت ها با نمایش آثار در چهار سالن آغاز می گردد.

چمنی تصریح کرد: در این مسابقات 18 تيم در بخش كليپ، 6 تيم در بخش آزمایشگاه مجازی، 9 تيم در بخش توربين و 8 تيم نيز در بخش كشتي فلتنر، با يكديگر به رقابت مي پردازند که داوری هر مسابقه بر عهده 3 تا 5 داور خواهد بود.

وی درپایان اضافه کرد: سازمان صنايع دريايي و شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان با پشتیبانی از اين مسابقات، حمايت وي‍ژه اي را از ایده های منجر به طرح دانش بنيان، انجام داده اند.

گفتنی است: نخستین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات، امروز و فردا به میزبانی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.