کدخبر:1407/13941124

24 بهمن 1394

با حضوردستیار مشاوررییس جمهور روسیه:
بررسی ابعاد مختلف روابط ایران و روسیه دردانشگاه صنعتی اصفهان
در نشستی با حضور"لئونید ساوین" دستیار مشاور رییس جمهور روسیه، ابعاد مختلف روابط سیاسی و منطقه ای ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

لئونید ساوین با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به تاریخ تحولات روسیه از زمان لنین، استالین و سرنگونی کمونیسم و شوروی اشاره کرد و گفت: دولت روسیه به دو گروه غرب‌گرا و گروه متمایل به روسيه اصیل تقسیم می شود.

وی بابیان این که روسیه در حال برگشت به فرهنگ اصیل و سنتی خود است افزود: با وجود تمایل 90 درصدي مردم این کشور به روسیه اصیل، باز هم مشکلاتی در روسیه در رابطه با غرب وجود دارد.

دستیار مشاور رییس جمهور روسیه علاقه هر دو ملت به بازگشت منجی را از نکات مشترک میان دو ملت ایران و روسیه عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ مبارزه برای اعتقاد، فرهنگ عدالت‌طلبی برای کل جهان و توجه به استقلال و مقابله با جهانی سازی از دیگر وجوه تشابه دو ملت ایران و روسیه است.

لئونید ساوین به تلاش غرب به منظور پیاده‌سازی لیبرالیسم در همه جوانب زندگی اشاره کرد و گفت: روسیه در تلاش است که کشورهای منطقه اوراسیا را به استقلال کامل همراه با اتحاد دعوت کند.

وی با بیان این که سرنوشت کشورهایی که تمایل به ارتباط با غرب نشان داده‌اند، تجزیه و درگیری‌های داخلی بوده است افزود: در روسیه به علت تحریم‌ها، پیشرفت‌هایی متکی به توان داخلی ایجاد شده است.

لئونید ساوین وحدت کشورهایی چون ایران، روسیه، چین و ... را تنها راه مقابله با سیاست حضور غرب در آسیای مرکزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان کرد.

این اندیشمند روسی اضافه کرد: وجود افراد متمایل به صهیونیست در دولت روسیه باعث شده تا روابط این کشور با اسرائیل همچنان ادامه داشته باشد، ولی درمجموع روسیه رابطة استراتژیک با اسرائیل ندارد.

دستیار مشاور رییس جمهور روسیه در پایان تصریح کرد: ما نه تنها به دنبال روابط دیپلماتیک، بلکه در همه زمینه‌ها و حتی روابط مردم در دو کشور ایران و روسیه هستیم.

گفتنی است: این نشست با عنوان "ما و روسیه از دیدگاه یک اندیشمند روسی" به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.