کدخبر:1510/941013

13 دی 1394

تجمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان درمحکومیت شهادت رهبر شیعیان عربستان توسط آل سعود
در پی شهادت شیخ نمر:
تجمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان درمحکومیت شهادت رهبر شیعیان عربستان توسط آل سعود
دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان امروز و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با برگزاری تجمع و قرائت بیانیه ای، شهادت رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم سعودی را محکوم نمودند.

در این تجمع که با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان در مسجدفاطمه الزهرا (سلام الله علیها) این دانشگاه برگزار شد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شیخ شهید و مؤمن و مظلوم حضرت آیت‌الله نمر نه به دلیل توطئه و نه به دلیل جنگ و به دست گرفتن سلاح؛ بلکه برای تعصب و غیرت دینی و به خاطر انتقاد و نهی از منکر به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین امینی با اشاره به جنایات رژیم سعودی در بحرین، یمن، عراق و سوریه افزود: در این شرایط مدعیان حقوق بشر و آزادی کر و کور هستند و این جنایت‌ها را نمی‌بینند و دم بر نمی آورند که چگونه زنان، مردان و سالخوردگان سر بریده می شوند.

وی تصریح کرد: فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرزندانی را تربیت کرد که جلوی ستم بنی‌امیه و بنی‌عباس ایستادند و به شهادت رسیدند و خط سرخ محمد و آل محمد همین گونه است.شیخ باقر النمر به آرزوی دیرینه خودش رسید و حتماً و قطعاً بدانید که دست انتقام الهی به زودی گریبان ظالمین و ستمکاران این جنایت بزرگ را خواهد گرفت و آنها را به سقوط و اضمحلال خواهد کشاند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که علمای شیعه و سنی در قبال این جنایت اعلام موضع نموده اند به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکست تلاش ها به منظور خاموشی بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: این بدان معناست که این قصه، قصه شیعه و سنی نیست، قصه اسلام ناب و اسلام آمریکایی و اسلام متحجر و اسلام تکفیری است و نشانه ای از بیداری جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین امینی اضافه کرد: شهادت شیخ نمر، شهادت فرزندان شیخ زکزاکی، دستگیری شیخ سلمان و همه آزادگان حاکی از زنده بودن بیداری اسلامی است و این که خون شهید پیام دارد، خون شهید حیات می بخشد و البته جهان اسلام و مجامع بین المللی نیز باید در این خصوص وظیفه خود را انجام دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم انجام اقدامات سیاسی و دیپلماتیک در قبال این جنایت بزرگ ابراز امیدواری کرد تا با ادامه شکست های سران رژیم صعودی، آنان نیز همانند دیگر ظالمین ساقط شوند.

در این تجمع بیانیه های تشکل های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در محکومت این جنایت بزرگ قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه ها با اشاره به ابعاد خونخواری، شقاوت و بازگشت به عهد جاهلیت رژیم وابسته آل سعود، از علما و روشنفکران جهان اسلام اعم از شیعه و سنی درخواست شده تا ضمن حفظ وحدت دنیای اسلام، نسبت به اتخاذ مواضعی فعالانه نسبت به محکومیت و مقابله با این رژیم آلت دست استکبار جهانی برخورد نمایند.

همچنین از مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه دستگاه دیپلماسی خواسته شده است تا با استفاده از جمیع ظرفیت های موجود، پاسخی قاطع و کوبنده و البته فراتر از اعلام محکومیت های متعارف بین المللی به این جنایت هولناک بدهند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.