کدخبر:0954/941002

2 دی 1394

گرامیداشت روز جهانی خاک دردانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور اساتید، محققان و دانشجویان:
گرامیداشت روز جهانی خاک دردانشگاه صنعتی اصفهان
نشست گرامیداشت روز جهانی خاک با شعار "خاک سالم، زیربنای توسعه پایدار" در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر اهمیت نقش خاک در تهیه محصولات سالم و تأمین سلامت افراد جامعه، بررسی موضوعات تخصصی خاکشناسی را مهمترین هدف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

دکتر حسین شریعتمداری با بیان این که این برنامه به پیشنهاد انجمن علوم خاک ایران و گروه خاک‌شناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان، همزمان با روز جهانی خاک برگزار شد، افزود: معرفی برنامه‌های انجمن علوم خاک، بررسی ثبت اختراعات، شرکت‌های دانش بنیان، ایده‌پردازی و کارآفرینی با رویکرد کشاورزی و خاکشناسی از جمله مباحث مطرح شده در این برنامه بود.

در این آئین، دیگر عضو هیأت علمی گروه خاکشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان به ارائه سخنرانی پیرامون غنی‌سازی زیستی محصولات کشاورزی به عنوان زیربنای سلامت جامعه پرداخت.

دکتر امیرحسین خوشگفتارمنش تصریح کرد: شعار جهانی "سلامت از مزرعه می آید نه از داروخانه" نشان دهنده اهمیت خاک جهت تأمین سلامت افراد جامعه است و سلامت محصولات مزرعه نیز وابستگی مستقیم با در اختیار داشتن خاک سالم دارد.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان نیز در این مراسم، با معرفی مرکز رشد این مجموعه تحقیقاتی، به بررسی موضوع کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های کشاورزی و خاکشناسی پرداخت.

در پایان این مراسم از سه استاد پیشکسوت دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته خاکشناسی آقایان دکتر محمود کلباسی، دکتر احمد جلالیان و دکتر یحیی رضایی‌نژاد تجلیل شد.

گفتنی است: پنجم دسامبر هر سال، با هدف مطرح کردن اهمیت خاک در سلامت جامعه به عنوان "روز جهانی خاک" نامگذاری شده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.