کدخبر:1138/911109

9 بهمن 1391

کارگاه آموزشي " مدلسازي آلياژهاي حافظه‌دار در بارگذاري هاي چندمحوره و چرخه‌اي" برگزار شد
برای نخستین بار:
کارگاه آموزشي " مدلسازي آلياژهاي حافظه‌دار در بارگذاري هاي چندمحوره و چرخه‌اي" برگزار شد
برای نخستین باردر کشورکارگاه آموزشي"مدلسازي آلياژهاي حافظه‌دار در بارگذاري هاي چند محوره و چرخه‌اي" به همت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از دانشجويان و پژوهشگران اين زمينه تحقيقاتی برگزار شد، پروفسور شبنم ارباب شيراني عضو هیئت علمی دانشگاه ENIB و نايب رئيس مؤسسه LBMS فرانسه که در زمینه مدلسازي ساختاري وبررسي آزمايشگاهي رفتارهاي مختلف آلياژهاي حافظه دار بويژه در بارگذاري‌هاي چرخه‌اي چندمحوره تناسبي و غيرتناسبي فعالیت می نماید، از طریق ویدئو کنفرانس به ارائه آموزش در این زمینه پرداخت.

دبیر علمی این کارگاه تخصصی با اشاره به محورهای مختلف برگزاری این کارگاه و نیزخصوصیات ویژه آلياژهای حافظه دارگفت: این نوع آلیاژ از جديدترين مواد هوشمند است که با اعمال حرارت قادر به حذف تغيير شکل های ماندگار و بازيابی شکل اوليه خود می باشد.

دکتر محمود کدخدائی اضافه کرد: آلياژهای حافظه دارضمن برخورداری از ویژگی تغییر شکل پذیری زياد بدون هیچ گونه آسیب درمقایسه باسایر مواد،کاربردهای متعددی درصنايع هوافضا، رباتيک، سيستم های ميکروالکترومکانيکی، مهندسی پزشکی و مهندسی عمران دارند.

وی هدف از برگزاری این کارگاه تخصصی را معرفی جديدترين شیوه های آزمايشگاهي و بررسی مدل‌هاي ساختاری نوين در خصيصه يابی و مطالعه رفتار ترمومکانيکي آلياژهاي حافظه‌دار بيان کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: درطی برگزاری این کارگاه آموزشی،ضمن بررسی مشاهدات آزمايشگاهي ونتايج يک مدل چندمقياسه در بارگذاري‌هاي پيچيده چرخه‌اي، معادلات ساختاري در قالب يک مدل ماکروسکوپيک سه‌بعدي ارائه و تطابق پيش بينی های حاصل از اين مدل با يافته های آزمايشگاهی مورد تحلیل قرار گرفت.

 کدخدایی با بیان این که اين کارگاه آموزشی، نخستین نشست تخصصی متمرکز بر آلياژهای حافظه دار در سطح کشور بود تصریح کرد: در پایان اين کارگاه، چالش‌هاي جديد پيش رو در خصوص مسايل مکانيکي مرتبط با آلياژهاي حافظه‌دار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.