کدخبر:1127/920217

17 ارديبهشت 1392

طراحی وساخت دستگاه آزمون سایش دمای 800 درجه سانتیگراد در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
به همت محققان پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان:
طراحی وساخت دستگاه آزمون سایش دمای 800 درجه سانتیگراد در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
محققان پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی وساخت دستگاه آزمون سایش دمای 800 درجه سانتیگراد شدند.

مسئول پژوهشکده شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ویژگی های پدیده سایش بعنوان یکی از مهمترین عوامل تخریب قطعات صنعتی،انتخاب جنس ‏قطعات درگیر با یکدیگر و نیز انتخاب پوشش سطحی مناسب را از جمله راهکارهای کاهش این پدیده عنوان کرد وگفت: انتخاب بهترین قطعات و دستیابی به راهکار مناسب مستلزم انجام آزمایشات سایش می باشد.

مهندس احمد شمس افزود: این دستگاه که به منظور پیش­ بینی رفتار تریبولوژیکی انواع مواد فلزی، سرامیکی، کامپوزیت ها ‏و پوشش‌های فلزی مواد در شرایط عملیاتی به کار می‌رود، با سنجش و ارزیابی مقاومت به سایش و محاسبه ضریب اصطکاک مواد و آلیاژها، عمر قطعات را در حین سرویس و به طور تقریبی پیش­بینی می­ نماید.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان مطالعات اولیه بر روی دستگاه، تنظیم مشخصات نرم افزار با توجه به قابلیت ارتقاء، تنظیم مشخصات فنی و مکانیکی مانند بارسنج، موتور، کوره، اهرم اعمال نیرو، سنسورهای کنترل دما و سیستم خنک کننده را از جمله مراحل اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: تمامی تجهیزات به کار برده شده در ساخت این دستگاه توسط محققان پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده است.

شمس با بیان این که طراحی وساخت این دستگاه حاصل یک فعالیت بین رشته ای هسته‌های دانشجويي مهندسی مواد و نرم افزار پژوهشکده شهید اعتباری بوده است تصریح کرد: برخورداری از قابلیت های متعدد، بهره گیری از یک نرم افزار ساده طراحی شده توسط محققان این پژوهشکده وکاهش قابل توجه هزینه ساخت نسبت به نمونه های مشابه از ویژگی های ممتاز دستگاه آزمون سایش ساخته شده در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

گفتنی است: دستگاه آزمون سایش 800 درجه سانتیگراد ساخته شده توسط محققان پژوهشکده شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان، نمونه تکمیل شده دستگاه پیشین ساخته شده توسط محققان این پژوهشکده است و هم اینک مراحل نهایی ثبت خود را پشت سر می گذارد.

گزارش ویدئویی...

گزارش خبری تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.