کدخبر:0850/920619

19 شهريور 1392

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد + گزارش ویدئویی
با حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد + گزارش ویدئویی
دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محمود مدرس هاشمی را رسماً بعنوان سرپرست این دانشگاه معرفی کرد.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات می‌دانستند و توسعه علم و فناوری مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست پس دانشگاه رسالت سنگینی برعهده دارد و باید دست به دست هم دهیم و در برابر تمام سختی‌ها مقاوم باشیم.

دکتر توفیقی حمایت دانشگاهیان از سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اصفهان را بزرگترین سرمایه برای ایشان دانست وتصریح کرد: دکتر مدرس هاشمی باید طوری عمل کند که بتواند جواب این اعتماد را داده و حمایت دانشگاهیان را حفظ نماید.

‌سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم پرهیز از شکستن حرمت افراد در دانشگاه تصریح کرد: رفتار مدیریتی اخلاق ‌مدار بسیار مهم است و مهمترین عنصر حفظ انسجام در دانشگاه می‌باشد.

وی با اشاره به برخی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیأت دولت گفت: ایشان با تأکید بر حفظ پیشرفت موجود و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمت به مردم را به عنوان یک اصل و اختلافات سیاسی را حاشیه قلمداد نمودند.

توفیقی افزود: تجربه نشان می‌دهد که توسعه بدون کمک دانشگاه امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید به دنبال آن باشیم دانشگاه را بیشتر در امور اجرایی کشور دخالت دهیم تا یک مدیریت علمی و کارشناسی را پیشه خود کنیم.

‌سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اصلاً فرصت این را نداریم که از استعدادها غافل شویم، گفت: بحث اعتدال، یک شور و شوق عجیبی را در جامعه ایجاد کرد و یکی از معانی آن این است که از تمام ظرفیت‌های کشور بدون افراط و تفریط استفاده شود و به گرایش‌های سیاسی توجهی نشود.

توفیقی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان امروز به عنوان یک دانشگاه طراز اول در اختیار سرپرست جدید قرار گرفته است ادامه داد: دانشگاه باید کارآفرین باشد و مشکلات مردم را مد نظر قرار دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه کارآفرین، دانشگاهی است که پاسخگوی مردم باشد و به بحث اشتغال که مهمترین مشکل اقتصادی کشور است کمک قابل توجهی نماید.

‌سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمانی دانشگاه‌ها در حاشیه توسعه کشور قرار داشتند، اما امروز در متن هستند، امروز دانشگاه فعال است و من زمانی را به یاد می‌آورم که وقتی می‌خواستند به دانشگاه اعتبار اختصاص دهند، این تفکر را داشتند که دارند هزینه می‌کنند، اما امروز دیگر این تفکر وجود ندارد و تخصیص اعتبار به دانشگاه با تفکر سرمایه‌گذاری در دانشگاه صورت می‌گیرد که این خود دستاورد بزرگی است.

توفیقی با بیان این که امروز شش سند بالادستی در حوزه علم و فناوری داریم و باید مقام اول علم و فناوری را در منطقه را به دست آوریم اظهار داشت: سند قانون پنجم توسعه مصوب مجلس و قانون اهداف و وظایف وزارت علوم مصوب سال 1383 باید در اولویت کاری سرپرست دانشگاه قرار گیرد.

وی با اشاره به مقوله اسلامی کردن دانشگاه ها گفت: در اسلامی شدن دانشگاه‌ها من و شما اگر بتوانیم در رفتار و گفتار تجلی کننده اسلام ناب باشیم، دانشجو هم در رفتار و گفتار خود اسلامی خواهد بود.

‌سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اگر ما نتوانیم ساده‌ترین کارهای مدیریتی خود را براساس کرامت انسانی انجام دهیم، صحبت از اسلامی کردن دانشگاه‌ها کاری بیهوده است، پس همه ما باید طوری عمل کنیم که دانشجو از ما الگو بگیرد در غیر اینصورت نباید انتظاری داشت.

توفیقی اضافه‌کرد: همه باید کمک کنیم که دانشگاه سرشار از محبت و احترام به کرامت انسانی باشد و با هیأت علمی، دانشجویان و دانشگاهیان با احترام برخورد شود.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، تعدادی از مدیران ارشد استان، رؤسای دانشگاه های استان و برخی رؤسای اسبق دانشگاه صنعتی اصفهان نیز حضور داشتند.

سخنرانی دکتر ذاکر استاندار اصفهان، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و سخنرانی دکتر فخرالدین اشرفی زاده از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر بخش های این مراسم بود.

خبر مرتبط: توجه به منابع انسانی عاملی جهت تحقق اهداف بلند نظام است

گالری تصاویر...

گزارش ویدئویی....

گزارش تلوزیونی....

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.