کدخبر:1455/931108

8 بهمن 1393

دوازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران دردانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد+گزارش تلویزیونی
با حضور فیزیکدانان داخلی و خارجی:
دوازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران دردانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد+گزارش تلویزیونی
دوازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران با حضور پژوهشگران، دانشجویان و اساتید داخلی و خارجی، صبح امروز در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، با ارایه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با ارایه 1200 مقاله  ISI در سال گذشته میلادی و انجام 530 پژوهش کاربردی در پنج سال اخیر، جایگاه قابل توجهی را در رتبه بندی های اخیر بین المللی کسب کرده و در بخش های آموزشی، پژوهشی و ارتباطات علمی بین المللی در وضعیت خوبی قرار دارد.

دکتر سید مهدی ابطحی با اشاره به نقش دانشگاه های کشور در عرصه های اجتماعی و تولید علم و نیز اهمیت شناخت مدیران کشوری از دانشگاه ها، لزوم نقش آفرینی دانشگاه ها در پروژه های بزرگ علمی را بسیار مهم و اساسی قلمداد کرد.

وی با تأکید بر تحقق توسعه علمی ایران با اجرای سند چشم انداز جامع علمی کشور افزود: وزرات علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از تقویت خلاقیت، نوآوری، خطرپذیری در علم و همچنین توسعه اخلاق محوری که در سند چشم انداز جامع علمی کشور نیز به آن تأکید شده است می توانند گام مهمی در توسعه علمی کشور بردارند.

رئیس انجمن فیزیک ایران نیز در این مراسم وجود اساتید برجسته در شاخه ماده چگال فیزیک ایران را موجب تقویت این شاخه علمی مهم عنوان کرد.

دکتر شاهین روحانی با تأکید بر لزوم تصمیم گیری های دقیق برای توسعه علمی کشور گفت: فعالیت های پژوهشی قرن گذشته در 12 کشور اروپایی، آمریکا و شوروی انجام می گرفته در حالی که هم اکنون 201 کشور از سراسر جهان فعالیت های پژوهشی خود را در نقشه علمی جهان به ثبت می رسانند.

وی با بیان این که در حال حاضر 42 کشور در نقطه مرکزی کشف علوم در نقشه علمی جهان قرار دارند افزود: در صورت ادامه سیاست های علمی کشور و حفظ این شتاب علمی مناسب، تا کمتر از یک دهه دیگر ایران به یکی از مراکز کشف علم در جهان تبدیل خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر این که فناوری های بدیع از پژوهش های بدیع بر می خیزند، به بیان راه های ارتقای جایگاه علمی ایران در جهان اشاره کرد و ادامه داد: پشتیبانی از پژوهشگران مبتکر وکیفی، افزایش سرمایه گذاری در علوم پایه و مبارزه با سرقت های علمی از جمله مهمترین راهکارها در این زمینه است.

دبیر علمی دوازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران نیز در این مراسم به بیان گزارشی از روند علمی این کنفرانس و برنامه های دو روزه آن پرداخت و گفت: هشت سخنران داخلی و خارجی طی دو روز در سخنرانی های عمومی و تخصصی به ارایه آخرین دستاوردهای علم فیزیک در شاخه ماده چگال خواهند پرداخت.

دکتر جلالی، دقت بالای داوری مقالات را یکی از مهمترین شاخص های این دوره از کنفرانس عنوان کرد وگفت: در این دوره از میان 531 مقاله ارسال شده تعداد 410 مقاله مورد داوری قرارگرفت که در مجموع 254 مقاله به صورت پوستر و 48 مقاله به صورت شفاهی ارائه و هشت مقاله نیز در بخش مقالات کلیدی در اختیار شرکت کنندگان در کنفرانس قرار خواهد گرفت.

شایان ذکراست: دانشجویان، اساتید دانشگاه ها و پیشکسوتان علم فیزیک طی دو روز برگزاری دوازدهمین کنفرانس فیزیک ماده چگال ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان، با آخرین یافته های علمی شاخه ماده چگال آشنا خواهند شد.

گزارش تلویزیونی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.