کدخبر:1604/940826

26 آبان 1394

تأکید رییس دانشگاه صنعتی اصفهان برمشارکت دانشگاه ها درتدوین استانداردهای ملی و بین المللی
در همایش هدایت نتایج تحقیقات دانشگاهی به سمت تدوین استانداردها:
تأکید رییس دانشگاه صنعتی اصفهان برمشارکت دانشگاه ها درتدوین استانداردهای ملی و بین المللی
اولین همایش ملی هدایت نتایج تحقیقات دانشگاهی به سمت تدوین استانداردهای ملی و بین المللی صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد.

این همایش در سه محور تدوین استانداردهای ملی و بین المللی با استفاده از نتایج پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی، آشنایی با استانداردهای ملی و بین المللی و تأثیر آن ها درکیفیت کالاها و خدمات و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی با استفاده از پایان نامه ها و رساله های مقاطع تحصیلی تکمیلی درتالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این آئین رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که گفتمان علم وفناوری و دانش بنیان شدن عرصه های مختلف، گفتمان غالب کنونی کشور است ابراز امیداواری کرد، این نوع گفتمان ارزشمند نوید دهنده بازگشت ایران به اوج اقتدار علمی در صحنه بین المللی باشد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی به ویژگی ها، دستاوردها و افتخارات متعدد دانشگاه صنعتی اصفهان در عرصه های مختلف علم و فناوری اشاره کرد و افزود: مقالات متعدد علمی پژوهشی، ارتباط خوب با صنایع و به انجام رساندن بیش از 600 طرح تحقیقاتی کوچک و بزرگ با صنایع مختلف طی پنج سال گذشته، بخشی از این دستاوردها است.

وی استاندارد را از ضرورت های جدی در همه ابعاد زندگی دانست و تصریح کرد: این عرصه از جمله بخش هایی است که امکان فعالیت دانشگاه ها در آن بطور جدی وجود دارد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: اگر در سطح تکنولوژیک تجهیزات و قطعات از استاندارد مطلوبی برخوردار نباشد اساس کار را دچار مشکل خواهد نمود.

مدرس هاشمی با اشاره به شعار استاندارد در سال 2015 مبنی بر "استاندارد زبان مشترک جهان"، این شعار را منطبق با شعار سال جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان این که در دوران پساتحریم امکان حضور کشور در عرصه های مختلف بین المللی بیش از گذشته فراهم خواهد بود تصریح کرد: لازم است فعالیت ها درخصوص تدوین استانداردها بیش از گذشته باشد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان با اشاره به لزوم بهره گیری از دانش در تدوین استانداردها وبه دنبال آن نقش آفرینی کشور در عرصه بین المللی، بر مشارکت بیش از پیش دانشگاهیان و تحقیقات دانشگاهی در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی تأکید کرد.

گفتنی است: نخستین همایش ملی هدایت نتایج تحقیقات دانشگاهی به سمت تدوین استانداردهای ملی و بین المللی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و اداره کل استاندارد استان اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.