کدمصاحبه:1340/920502

2 مرداد 1392

داخلی
آئینه ای برای انعکاس تلاش شما!
به بهانه بهره برداری از نسخه جدید پایگاه خبری دانشگاه بعنوان جامع ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشور

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان طی سال های گذشته تلاش نموده است تا با بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات موجود و با ارائه شیوه های مبتکرانه، بدیع و مبتنی بر اصول حرفه ای، نسبت به انجام رسالت خطیر خویش در ابعاد گوناگون درون سازمانی و برون سازمانی در دانشگاه صنعتی اصفهان گام بردارد.

یکی از این اقدامات مهم و ارزشمند، طراحی و ساخت پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان و رونمایی از اولین نسخه آن درآذرماه سال 1390 بود.

به دنبال این حرکت، روابط عمومی دانشگاه با تکیه برتوانمندی های خبری ورسانه ای خود و با بهره گیری از خلاقیت و ابتکارکارشناسان این مجموعه ضمن حفظ ورعایت اصول حرفه ای خبری، انعکاس اخبار دانشگاه در قالب های متعدد دیگری همچون، گزارش های خبری ویدئویی وگالری تصاویررا در دستورکار قرار داد.

درادامه این تلاش ها وطی یک برنامه مدون، واحد خبر روابط عمومی دانشگاه اقدام به گسترش بیش از پیش ارتباطات رسانه ای خود با بخش های مختلف خبری اعم از خبرگزاری های مطرح کشور در سطوح ملی و نمایندگی های استانی، مطبوعات، روزنامه ها و نشریات مکتوب سراسری و استانی وگروه های مختلف خبری و تولیدی صداوسیما شامل واحد مرکزی خبر وباشگاه خبرنگاران جوان و تهیه کنندگان مستندهای علمی و پژوهشی در سطح استان اصفهان و تهران نمود.

در این میان توجه ویژه به جوانب حرفه ای در تعامل با گروهای خبری و رسانه ای سبب شد تا پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان علی رغم عدم تبلیغات عمومی، بعنوان یک مرجع خبری قابل استناد در استان وکشور وبه عبارتی به یکی از حرفه ای ترین و پراستنادترین رسانه های دانشگاهی کشور مبدل شود.

دستاورد ارزشمندی که ضمن اثرگذاری مستقیم در چندین شاخص از پارامترهای مؤثر درکسب عنوان برترین روابط عمومی دانشگاهی کشور طی دوسال گذشته، تاکنون تحسین مسئولین رسانه ای اداره کل روابط عمومی وزرات علوم، مدیران رسانه ای استان، خبرنگاران و اصحاب خبر ورسانه را به همراه داشته است.

انعکاس قریب به 5/2 خبر بطور میانگین در هر روزکاری در خبرگزاری های مطرح کشور، نشر صدها خبر در سایت ها و پایگاه های خبری سراسرکشور، هماهنگی، تولید و پخش بطور متوسط بیش از دوگزارش خبری تلوزیونی در هرماه از طریق صداوسیما و پخش تعداد قابل توجهی از این گزارش های خبری در شبکه های سراسری سیما ونیز تولید و پخش بیش از 40 برنامه رادیوئی در رادیو اصفهان بر مبنای محتوای این اخبار، تنها بخشی از برکات حاصل شده به سبب انتشار مدون و مبتنی بر اصول حرفه ای رویدادهای دانشگاه در این پایگاه خبری طی یکسال گذشته می باشد.

همچنین در بعد درون سازمانی نیزضمن ایجاد یک بسترمناسب به منظور نشر اخبار ورویدادهای بخش های مختلف دانشگاه در دسته بندی های مختلف خبری واطلاع رسانی به مخاطبان به شیوه های گوناگون متنی، تصویری وصوتی، راه اندازی این پایگاه خبری نقش مؤثری در ارتقای جایگاه وب دانشگاه طی حداقل یکسال گذشته ایفا نموده است.

ازسوی دیگر به تبع نشر اخبار ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان از طریق این پایگاه خبری به ویژه در موضوعات مرتبط با دستاوردهای علمی و پژوهشی و آگاهی یافتن گروه های رسانه ای و نیز به جهت ارتباط مطلوب روابط عمومی دانشگاه با تهیه کنندگان مستند های تلوزیونی، طی یکسال گذشته بیش از ده برنامه مستند از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان از شبکه های سراسری سیما اعم از شبکه یک، سه، چهار، آموزش ومستند هماهنگی، تولید و پخش شده است.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مدت تلاش نموده تا با بهره گیری از امکانات، ظرفیت ها و مقدورات خویش نسبت به انعکاس شایسته تلاش ها، توانمندی ها واقدامات درخورستایش دانشگاهیان ارجمند درحیطه های گوناگون در بالاترین استانداردهای حرفه ای به لحاظ کیفی و مبتنی بر توانمندی های خبری و پتانسیل های موجود در دانشگاه به لحاظ کمی گام بردارد.

اینک با رونمایی از نسخه جدید و امکانات ویژه پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان جامع ترین پایگاه خبری دانشگاهی کشور، ازکلیه اقشار دانشگاهی اعم از اعضای محترم هیأت علمی، مدیران گرامی،کارکنان پرتلاش و دانشجویان عزیز دعوت می شود تا ضمن ارائه نظرات، انتقادات وپیشنهادات خویش، نسبت به انعکاس اقدامات مؤثر و سوژه های خبری به منظور نشر از طریق این سایت اقدام نمایند.

در نسخه جدید پایگاه خبری دانشگاه ضمن در نظر گرفتن توانمندی های رسانه ای و قابلیت های کمی وکیفی دانشگاه در تولید محتوای خبری، تلاش شده تا با ایجاد بخش های متنوع ودر عین حال برخوردار از تعامل بیشتر با مخاطبان، بسترهای لازم به منظور تجلیل از خدمات کلیه اقشار دانشگاهی در بخش های گوناگون در قالب رسانه بیش از پیش فراهم گردد.

پایگاه خبری دانشگاه افتخار دارد تا ضمن دریافت دیدگاه ها وایده های خبری دانشگاهیان عزیز از طریق پست الکترونیک اختصاصی به آدرس news@of.iut.ac.ir ، فرم ارسال خبر پیش بینی شده در این سایت، بخش نظرات اخبار وتلفن داخلی 2423  نسبت به پاسخگویی به شما عزیزان اقدام نماید.

امیداست تا با همدلی و همیاری دانشگاهیان گرامی و با بهره گیری از این بسترتبلیغاتی ورسانه ای ارزشمند، ضمن انعکاس دستاوردها، تلاش ها و خدمات بخش های مختلف دانشگاه، اعتلای روزافزون نام دانشگاه صنعتی اصفهان در فضای عمومی کشور بیش از گذشته صورت پذیرد.                               

    روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان

دیدگاه شما:

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.