کدخبر:1049/920415

5 تیر 1392

برگزاری یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردهای آن در دانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور محققان علوم ریاضی از سراسر کشور:
برگزاری یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردهای آن در دانشگاه صنعتی اصفهان
یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی وکاربردهای آن صبح امروز در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کارکرد.

دبیر این کارگاه تخصصی با اشاره به جایگاه فرآیندهای تصادفی در علوم ریاضی و دیگر رشته های نیازمند به این زمینه علمی گفت: با توجه به اهمیت مسائل مربوط به پیش بینی و احتمالات، فرآیندهای تصادفی در طول زمان به بررسی احتمال رویدادها می پردازد.

دکتر صفیه محمودی ارتباط این رشته با آمار وریاضیات کاربردی را از ویژگی های مهم فرآیندهای تصادفی عنوان کرد وافزود: اغلب رشته ها به ویژه رشته های فنی مهندسی که نیاز به تخمین یک موضوع داشته ویا داده های آن ها در طول زمان جمع آوری شده است از بهره برداران اصلی فرآیندهای تصادفی به شمار می روند.

وی با بیان این که هم اینک فرآیندهای تصادفی در دنیا در بخش های کاربردی و عملیاتی موضوعیت پیدا کرده است تصریح کرد: کاربردهای مالی همچون شبیه سازی پیش بینی قیمت سهام و نیز پیش بینی وزش باد، سیستم ها ی مخابراتی و شبکه از جمله زمینه های نیازمند به استفاده از فرآیندهای تصادفی درکاربرد هستند.

عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: این کارگاه با هدف گرد هم آیی محققان این رشته و ارائه آخرین دستاوردها و تحقیقات پژوهشگران در این زمینه علمی برگزار می شود.

وی به برگزاری 10 کارگاه فرآیند تصادفی در طی شش سال گذشته اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان دراغلب این کارگاه ها نقش محوری داشته و هم اینک برای سومین بار میزبان این کارگاه تخصصی می باشد.

دبیر یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردها اضافه کرد: به دلیل تخصصی بودن این کارگاه، پس از بررسی درخواست های داوطلبان، تقاضای قریب به 50 محقق به منظور شرکت در این کارگاه مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با بیان این که در این کارگاه 16سخنرانی تخصصی مرتبط با فرآیند های تصادفی ارائه می شود تصریح کرد:در روز نخست اساتیدی از دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف ویزد سخنرانی خواهند کرد.

محمودی در پایان تصریح کرد: در یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردهای آن محققانی از دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، شیراز، علم وصنعت، یزد، زنجان و پژوهشگاه دانشهاي بنيادي (IPM) حضور دارند.

گفتنی است: یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردهای آن امروز وفردا به میزبانی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

 

سایر تصاویر

برگزاری یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردهای آن در دانشگاه صنعتی اصفهان
برگزاری یازدهمین کارگاه سراسری فرآیند های تصادفی و کاربردهای آن در دانشگاه صنعتی اصفهان

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.