رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم آغاز بهره برداری از این پروژه، وسعت زمین و تعدد دانشگاهیان ساکن در این دانشگاه را دو عامل مهمی دانست که وجود چند مسير ورود و خروج به این دانشگاه را ضروری کرده است.
دکتر مدرس هاشمی با اشاره به این که طراحی پروژه سردرب دانشگاه صنعتی اصفهان و جاده شمالیِ از سال های گذشته آغاز و در چند سال اخیر سرعت گرفته بود، گفت: در دوره مدیریت جدید نیز با تصمیم برای اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام، فعالیت جهت بهره بردای از این طرح سرعت گرفت و خوشبختانه همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح گردید.
سيد محمود مدرس هاشمی با قدردانی از تلاش های مدیر و اعضای محترم دفتر فنی، شورای عمرانی دانشگاه، پیمانکاران و ناظرین این پروژه، تاکید کرد: دانشگاهیان از این پس امکان استفاده از هر دو درب ورودی را خواهند داشت و با توجه به ساختمان های موجود در دانشگاه و جهت جغرافیایی آن ها، همچنان درب جنوبی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان درب اصلی محسوب می شود و درب شمالی نیز برای تسهیل در دسترسی دانشگاهیان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیر دفتر فنی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که این سردرب با الهام از آرم این دانشگاه در طول مدت 25 ماه ساخته شده است، گفت: این سازه 27 متری پس از سردرب مسجد جامع یزد، بزرگترین سردرب ورودي در کشور محسوب می شود که با استفاده از 100 تن میلگرد و 1100 متر مكعب بتن ریزی به بهره برداری رسیده است.
مهندس سيد فرهاد قادریان، با اشاره به این که پروژه محوطه سازی سردرب دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در 4000 متر مربع به بهره برداری رسیده است، افزود: در طول مدت انجام عملیات عمرانی این پروژه، با دقت نظر و تمهیداتی که صورت گرفته بود، کار اجرایی در ارتفاع 27 متری به موقع و بدون هیچ گونه حادثه جانی پایان یافت.
پيشنهاد ميشه به رنگ آبي کم رنگ، رنگ آرم اصلي دانشگاه شود.