کدخبر:1400/910425

25 تیر 1391

دبیرخانه پنجمین کنگره علوم دامی ایران خبرداد:
آموزش آخرین روش های علمی وتحقیقاتی در کارگاه های آموزشی پنجمین کنگره علوم دامی ایران
دبیر اجرایی پنجمین کنگره علوم دامی ایران از آغاز فراخوان ثبت نام برای شرکت در پنج کارگاه آموزشی پیش بینی شده در حاشیه برگزاری این رویداد بزرگ علمی کشور خبر داد.

دکترسعید انصاری مهیاری افزود: این پنج کارگاه آموزشی با هدف تقويت مهارت‌هاي عملي دانشجويان تحصيلات تكميلي و محققان و پژوهشگران شاغل در مراکز تحقیقاتی، یک روز قبل از برگزاری پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران، و در تاریخ هفتم شهريورماه سال جاری در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری كارگاه آموزشي تجزيه پذيري با هدف معرفي روشهاي in vitro وآزمايشگاهي قابليت هضم، معرفی روش in situ و تفسير رياضي و بيولوژيك مدل هاي مورد استفاده در تجزيه پذيري را از جمله کارگاه های آموزشی پیش بینی شده در حاشیه این کنگره بیان کرد.

انصاری مهیاری ادامه داد: آشنایی با متدهای تولیدگاز، بررسی کینتیک هضم پذیری بخش کربوهیدرات مواد خوراکی به روش تولیدگاز، کاربرد روش تولید گاز در بررسی موادضد تغذیه ای و بررسی تأثیر افزودن روغن بر اکوسیستم شکمبه با استفاده از روش تولید گاز از دیگر سرفصل هایی است که در کارگاهی تحت عنوان “Gas production مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: کارگاه "اندازه ذرات مواد خوراکی در تغذیه دام" سومین کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است و در این کارگاه سعی برآن است تا شرکت کنندگان با اهدافی چون آشنایی با روش های نوین تنظیم الیاف در جیره گاوهای شیرده، معرفی شیوه های نوین اندازه گیری فیبر در تغذیه نشخوارکنندگان، الیاف شیمیایی و فیزیکی و الیاف مؤثر، الیاف مؤثر فیزیکی، روش های اندازه گیری اندازه ذرات، توزیع اندازه ذرات و الیاف مؤثر فیزیکی و ابهامات موجود درآن آشنا شده واین عناوین بصورت کاربردی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: "کاربرد مدل های مختلط (MIXED MODEL) در علوم دامی" بر مبنای شناخت ماهیت داده ها و انتخاب مدل مناسب، ضرورت استفاده از مدل های مختلط، نحوه کد نویسی برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SAS وتفسیر نتایج رویه مختلط(Proc Mixed)، چهارمین کارگاه آموزشی است که پیش از برگزاری پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران، كارگاه آموزشي "تعیین ژنوتیپ به روش PCR-RFP و کاربرد اطلاعات ژنومیکی در علوم دامی" باهدف گذاری هایی از جمله روش های استخراج DNA ژنومیکی از بافت، تعیین ژنوتیپ بروش PCR-RFLP، کاربرد اطلاعات مولکولی در مطالعات ساختار جوامع حیوانی وآنالیز ژنتیکی اثرات ژنی در صفات کمی را پنجمین کارگاه به منظور ارائه روش ها ودستاوردهای نوین علوم دامی عنوان کرد.

انصاری مهیاری در پایان تأکید کرد: علاقه مندان به منظورکسب اطلاعات بیشتر پیرامون این کارگاه ها و ثبت نام در آن، تا 25 مردادماه فرصت دارند تا به سایت پنجمین کنگره علوم دامی ایران به آدرس  http://iransas-congress.com/congress/workshop مراجعه و اقدام نمایند.

شایان ذکر است: پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران هشتم ونهم شهریورماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.