کدخبر:1622/921130

30 بهمن 1392

آغاز دومین کنگره اتوماسیون صنعت برق/ انتقاد معاون وزیر نیرو از عدم بهره گیری از توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش ویدئویی
باحضور صنعتگران ومحققان صنعت برق:
آغاز دومین کنگره اتوماسیون صنعت برق/ انتقاد معاون وزیر نیرو از عدم بهره گیری از توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش ویدئویی
دومین کنگره ملی اتوماسیون صنعت برق با حضور پژوهشگران، مدیران وصاحبان صنایع مرتبط با صنعت برق صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این کنگره، سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با ابراز خرسندی از غالب بودن گفتمان علم وفناوری در فضای کنونی جامعه گفت: سمت وسوی حرکت کشور در جهت بنیادین کردن نقش علم در تمامی عرصه ها می باشد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: ردپای این حرکت ها در سیاست های کلان نظام و سخنان رهبر معظم انقلاب دیده می شود و گفتمان علم و فناوری در تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل های بخش های مختلف نیز نمایان است.

وی مسئولیت بخش های برخوردار از سوابق برتر همانند استان اصفهان و به ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان در این عرصه را بسیار خطیر دانست و اضافه کرد: اصفهان به دلیل پیشینه فرهنگی، تاریخی وعلمی و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به دلیل سوابق ارزشمند خود نقش بسیار بزرگی را در این عرصه ایفاء نموده اند.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به بافت صنعتی، پتانسیل های ارزشمند و ارتباط خوب اعضای هیأت علمی این دانشگاه با صنعت تصریح کرد: در حوزه برق و کامپیوتر تاکنون قریب به 330 طرح صنعتی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و بخش های مختلف به اجرا درآمده و یا درحال اجراء است.

مدرس هاشمی تعداد طرح های دانشگاه صنعتی اصفهان با مجموعه های مختلف صنعت برق را حدود 90 طرح بیان کرد وافزود: تاکنون 70 پایان نامه و رساله تحصیلات تکمیلی دانشجویان این دانشگاه با موضوعات مرتبط با صنعت برق توسط این صنایع مورد حمایت قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: دومین کنگره اتوماسیون صنعت برق محلی برای تبادل آراء ونظریات جدید و زمینه ساز حرکت بهتر در این عرصه باشد.

لزوم بهره گیری از توانمندی دانشگاه های طراز اول کشور همچون دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز در این مراسم با بیان این که هم اینک حدود 70 هزار مگاوات ظرفیت نیرو گاهی در کشور وجود دارد گفت: بر اساس مطالعات اخیرصورت گرفته، لازم است تا سال 1400 نزدیک به 47 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور ایجاد شود.

مهندس هوشنگ فلاحتیان استراتژی وزارت نیرو را مبتنی بر ایجاد منابع برقی متنوع در کشور بیان کرد و ادامه داد: انتظار می رود اهتمام و توجه ویژه ای در ساخت نیروگاه های خورشیدی، گازی و سیکل ترکیبی در کشور انجام شود.

وی با بیان این که وزارت نیرو به دنبال کاهش راندمان و تلفات انرژی در کشور است افزود: دستیابی به ظرفیت تولید 110 هزار مگاوات در 7 سال آینده مستلزم بهره گیری از فناوری های جدید و مدیریت کارامد است و در غیر اینصورت در آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم بود.

فلاحتیان اضافه کرد: بیش از 90 درصد تجهیزات نیروگاهی در کشور ساخته می شود اما با این وجود در حوزه فناوری هنوز با مشکلات جدی مواجه هستیم که موفقیت در این عرصه همکاری دانشگاه را می طلبد.

وی با بیان اینکه باید 35 میلیارد دلار در بخش تولید و نزدیک به 15 میلیارد دلار در بخش فوق توزیع هزینه شود، تأکید کرد: برای اجرای پروژه های تحقیقاتی آنچه که می تواند نتیجه بخش باشد تلاش و حمایت شما دانشگاهیان و صنعتگران است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو تصریح کرد: از توانایی های بالقوه دانشگاه های طراز اول کشور همچون دانشگاه صنعتی اصفهان کمتر استفاده شده و لازم است ضمن اعتماد بیشتر، فضای کسب و کار شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه ها فراهم شود.

سخنرانی دکتر غلامرضا یوسفی دبیر کنگره و مهندس موسی الرضایی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان از دیگر بخش های مراسم افتاحیه دومین کنگره ملی اتوماسیون صنعت برق بود.

سیستم های اتوماسیون برق در صنعت، اتوماسیون در پست های انتقال، سیستم های اتوماسیون توزیع، بومی سازی و ساده سازی سیستم های اتوماسیون، سیستم های ارتباطی و مخابراتی در اتوماسیون، سیستم های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اتوماسیون و قابلیت اطمینان و امنیت در سیستم های اتوماسیون، زمینه های موضوعی دومین کنگره ملی اتوماسیون صنعت برق را تشکیل می دهد.

گفتنی است: دومین کنگره ملی اتوماسیون صنعت برق به همراه نمایشگاه توانمندی های فعالان این عرصه تا فردا 5شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان برقرار است.

گزارش ویدئویی...

گزارش تصویری...

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.