کدخبر:1432/900705

7 مهر 1390

کسب رتبه برتر دو مقاله عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در مجله هاي علمي polyhedron و Inorg. Chim. Acta
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان به نقل از سايت علمي ScienceDirect ،مقاله های دکتر مهدي اميرنصر عضو هيات علمي دانشكده شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان ششمين و هفتمین مقاله برتر در ميان بيست و پنج مقاله پربيننده مجله علمي polyhedron و Inorg. Chim. Acta در فاصله ماه هاي آوريل تا ژوئن 2011 معرفي شد.

بر اساس اين گزارش مقاله «سنتز کمپلکس­هاي فلزات واسطه با ليگاندهاي بازشيف نامتقارن» نوشته آقايان دکتر مهدي اميرنصر و احمد اميري دانشجوی دکتری و خانمها ثريا مقدادي مربی دانشکده شیمی و هاجر مولائي دانشجوی فوق لیسانس، و پروفسور مرییتر استاد دانشگاه تکنولوژی وین اتریش، از دانشکده شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان در جايگاه ششم اين فهرست قرار گرفت.
همچنین مقاله دوم ایشان با عنوان «سنتز و شناسایی کمپلکسهای کبالت III با بازهای شیف دارای حلقه های نفتالین» که با همکاری پروفسور مرییتر و خانم فرزانه فدائي دانشجوی دکتری تدوین شده است در جايگاه هفتم اين فهرست قرار گرفت.
دکتر اميرنصر که مدرک دکتراي شيمي معدني خود را با تخصص فوتوشيمي-شيمي فيزيک معدني از دانشگاه کاليفرنيا دريافت کرده است در اين رابطه افزود: خوشبختانه رشته شيمي معدني با تمام رشته هاي علمي و پزشکي در رابطه است و مي توان از نتايج تحقيقاتي آن در پيشبرد علوم و درمان بسياري از بيماريها کمک فراواني گرفت.
مدرس نمونه سال 79 و پژوهشگر نمونه سال 82 دانشگاه، که به عنوان استاد برجسته شيمي معدني کشور و شيميدان برجسته سال 90 از طرف انجمن شيمي ايران انتخاب شده، با اشاره به اينکه در حال تدوين کتاب شيمي فيزيک معدني براي دوره کارشناسي ارشد است، چهار برنامه تبديل انرژي خورشيدي به انرژي هاي مفيد ديگر از جمله الکتريسيته، استفاده از نور خورشيد براي حذف آلاينده هاي زيست محيطي (با همکاري دانشکده مواد)، فراهم نمودن مقدمات کار براي بررسي طيفي-الکتروشيميايي ترکيبات کمپلکس و همچنين کاربرد بيولوژيکي ترکيبات کمپلکس را از جمله پروژه هاي کاري خود دانست که در حال حاضر مشغول کار بر روي آنهاست.
دکتر اميرنصر با اشاره به استعدادهاي انساني و منابع طبيعي ايران، کشور را در شمار کشورهاي طراز اول جهان دانست و اضافه کرد با تلاش شايان توجه مديريت دانشگاه صنعتي اصفهان در فراهم نمودن امکان دسترسي آنلاين به منابع علمي و تجهيز آزمايشگاه مرکزي انجام بخش قابل توجي از پروژه هاي پژوهشي ميسر شده است. البته با اين وجود براي تکميل برخي از پروژه ها نياز به فراهم نمودن امکانات دستگاهي پيشرفته احساس مي شود. ن
تايج علمي مقاله های دکتر اميرنصر و همکارانشان با موضوع «سنتز، شناسايي و تعيين ساختار و بررسي اسپکتروشيميايي و الکتروشيميايي» به ترتیب در شماره 10 مجله polyhedron ، جلد 30، صفحات 1651 تا 1656 در ماه ژوئن 2011 و شماره 1 مجله Inorg. Chim. Acta ، جلد 371، صفحات 6 تا 12 در ماه می 2011 قابل مشاهده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.