کدخبر:2137/20240722

1 مرداد 1403

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد
مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور 46 تیم و 198 شرکت‌کننده صبح امروز در سالن شیخ‌بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، در مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، علاوه‌بر سخنرانی مقامات المپیاد، دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌ فرهنگی ورزش زورخانه نیز توسط نوجوانان اجرا شد، همچنین در این مراسم از تمبر یادبود المپیاد جهانی فیزیک توسط وزیر آموزش و پرورش، رئیس المپیاد جهانی فیزیک و رئیس کمیته برگزاری المپیاد رونمایی شد.

دکتر میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم ضمن عرض خوش‌آمد به مدعوین اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز پیشتاز توسعه علمی بوده و خوشحالیم میزبانی رویداد مهم علمی المپیاد بین‌المللی فیزیک به این دانشگاه با 12 هزار دانشجو و 500 عضو هئیت علمی واگذار شده است چراکه اینجا محلی برای تربیت مهندسان و دانشمندان برجسته است که تعدادی از این دانشمندان برجسته امروز میزبانی این رویداد مهم را برعهده دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه ما افتخار همکاری‌های بزرگ بین‌المللی نیز در کارنامه دارد، همکاری در پروژه بزرگ مرکز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا (سرن) و مرکز بین‌المللی تابش سنکروترون (سزامی)  بخشی از همکاری‌های پژوهشگران برجسته ما در دانشکده فیزیک است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تاثیر برگزاری این رویداد در ارائه توانمندی‌های ایران عنوان کرد: برگزاری المپیاد جهانی فیزیک، نمایشی از توانمندی ایران در توسعه دانش فیزیک در جهان است و  دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را برای برگزاری و میزبانی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک را در همکاری متقابل با وزارت آموزش و پرورش ایران رقم بزند.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان نخبه از سرتاسر جهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان، باعث ایجاد انگیزه دانشجویان این دانشگاه و ایجاد الگویی ملی خواهد بود تا پس از این، برگزاری رویدادهای علوم‌پایه گسترش یابد.

میبدی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، با شور و اشتیاق ویژه به همه نخبگان جوان علم فیزیک و همراهان آن‌ها خوش‌آمد گفته و لحظات خوب و به‌یادماندنی را برای آن‌ها آرزو می‌کنند.

مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با رژه تیم‌های شرکت‌کننده به پایان رسید. این رویداد تا 8 مرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.