کدخبر:0252/20240722

30 تیر 2024

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور 46 کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
دانشگاه صنعتی اصفهان برای دومین بار در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، میزبان دانش‌آموزان نخبه از 46 کشور جهان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محمود بهمن‌آبادی، مسئول کمیته برگزاری المپیاد جهانی فیزیک2024 درخصوص این رویداد اظهار کرد: این رویداد با همکاری دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه صنعتی اصفهان، مرداد ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود. داشتن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون، طراحی سوالات مناسب و همچنین میزبانی بسیارخوب در سال 2007 سبب پذیرش میزبانی مجدد در دانشگاه صنعتی اصفهان  شده‌است.

وی افزود: در این دوره از المپیاد حدود 200 نفر از 44 کشور با هم به رقابت می‌پردازند و 2 کشور بعنوان ناظر حضور دارند؛ همچنین حدود 400 نفر از دانشگاه صنعتی اصفهان در برگزاری این المپیاد بعنوان سرتیمیار، تیمیار، راهنما و نیروی اجرایی همکاری می‌کنند.

بهمن‌آبادی عنوان کرد: آزمون‌های تجربی و تئوری در فاصله یک روزه برگزار می‌شود و با توجه به برگزاری المپیاد در اصفهان به عنوان قطب فرهنگی و صنعتی کشور، شرکت‌کنندگان در فاصله بین رویداد‌های علمی از بخش‌های تاریخی، فرهنگی و باستانی اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.

گفتنی‌ست مراسم افتتاحیه المپیاد جهانی فیزیک یکم مرداد ماه در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود و این رویداد با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای مدال در روز هفتم مرداد ماه به پایان می‌رسد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.