کدخبر:1131/20231015

23 مهر 1402

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزیده سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست کشور 
دكتر محسن سليماني عضو هيئت علمي دانشكده منابع طبیعی، در بخش متخصصين و محققان دانشگاهي رتبه سوم سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست را بدست آورد.

 مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان "سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌زیست"، سه‌شنبه 18 مهرماه 1402 با حضور علی سلاجقه؛ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و انسیه خزعلی؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار گردید.

 در این دوره از ٢۶ برگزیده در ۶ گروه بخش مؤسسات عمومی و سازمان‌های دولتی - شرکت‌های خصوصی - شرکت‌های دانش‌بنیان - سازمان‌های غیردولتی محیط زیستی (سمن‌ها)- اشخاص حقیقی و بخش متخصصین و محققان دانشگاهی با اعطای تندیس و لوح جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محسن سلیمانی دانشیار دانشکده مهندسی منابع طبیعی برگزیده در بخش متخصصین و محققان دانشگاهی و حایز رتبه سوم این دوره از جایزه ملی محیط‌زیست شناخته شد.

وی در حوزه‌های تخصصی پایش و پالایش آلودگی‌های محیط‌زیست (خاک، آب ‌و هوا)،  پایش ذرات معلق و آلاینده های هوا، گیاه‌پالایی و زیست پالایی، پاکسازی آلاینده‌های نفتی و فلزات سنگین در محیط‌زیست از جمله چهره‌های علمی فعال محیط زیستی کشور است.

 اجرای ده‌ها پروژه تحقیقاتی در حوزه محیط‌زیست از جمله منشأیابی و سهم‌بندی ذرات معلق هوای شهر اصفهان، تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوای شهر قم،  احیا و اصلاح خاکهای آلوده به مواد نفتی با استفاده از روشهای بیولوژیک ، همچنین افزایش تجزیه آلاینده های نفتی در خاک با استفاده از محرکهای رشد باکتریایی، دستیابی به فناوری تولید کربن فعال از لجن بیولوژیک واحد تصفیه آب پالایشگاه تهران  و طرح بین المللی بررسی برهم کنش­های میکروارگانیسم ها-گیاهان رشد یافته در باطله های معدنی و پتانسیل آن برای زیست پالایی از جمله دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دکتر سلیمانی تا کنون بوده است.

 گفتنی است در این مراسم، از فعالیت‌های جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط‌زیست (پیام سبز) که با مشارکت اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان فعال محیط‌زیست دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل شده است، نیز در بخش سمن‌های غیردولتی تقدیر شد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.