کدخبر:0821/20230821

30 مرداد 1402

مشارکت 70 دانشجو در اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان
35 نفر از دانشجویان دختر و 40 نفر از دانشجویان پسر از رشته‌های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان، داوطلبانه در قالب اردوی جهادی بسیج دانشجویی به یاری مردم روستایی در مناطق محروم الیگودرز اعزام شدند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، میثاق سلطانی مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه، در ارتباط با برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: اردوی خواهران و برادران برای اولین‌بار به‌صورت هم‌زمان برگزار شد و خواهران در روستای بزنوید و برادران در روستای حرآباد علیا از توابع الیگودرز استان لرستان به فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی پرداختند.

وی ادامه داد: در بازدید اولیه از روستای حرآباد علیا مشخص شد که یکی از مشکلات آن‌ها، نبود آب لوله‌کشی است. با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط تیم‌های جهادی، تقریباً دو ماه است که مردم این روستا آب لوله‌کشی مناسب دارند؛ اما متأسفانه سرویس بهداشتی و حمام خوبی نداشتند. در این اردو، گروه جهادی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان خوشبختانه موفق به ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای تعدادی از واحدهای مسکونی این روستا شد.

سلطانی با اشاره به تأثیر مثبت فعالیت‌های فرهنگی خواهران در روستای بزنوید گفت: خواهران شرکت‌کننده در این اردو در مدرسه شبانه‌روزی روستای بزنوید برای 60 نفر دختر و 50 نفر پسر روستایی آموزش‌های علمی و فرهنگی برگزار کردند. همچنین برنامه‌های فرهنگی مذهبی همچون یادواره شهدا با استقبال خوب اهالی روستا روبرو شده است.

وی با اشاره با بیان اینکه از دیگر مهم‌ترین اقدامات فرهنگی و اجتماعی گروه خواهران در روستای بزنوید، تهیه گیاهان مناسب با آب‌وخاک منطقه با مشورت از اساتید دانشکده مهندسی کشاورزی بود ادامه داد: گروه جهادی، این گیاهان را در اختیار بچه‌های کوچک و نوجوانان گذاشتند و تلاش کردند از طریق آموزش مناسب، زمینه کارآفرینی در بچه‌های این مناطق را تقویت کنند.

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان؛ در ارتباط با فعالیت‌های جهادی برادران در روستای حرآباد علیا تصریح کرد: برادران نیز درکنار فعالیت‌های عمرانی، اقدامات فرهنگی و آموزشی ازجمله برپایی گروه سرود، برگزاری کلاس‌های آموزشی درسی و فعالیت‌های مذهبی مناسب با ایام محرم انجام دادند که مورد استقبال بسیار خوب بچه‌های روستا قرار گرفت در حدی که خودشان برای برگزاری این برنامه‌ها پیش‌قدم می‌شدند.

وی با اشاره به بازخورد مردم روستا به این گروه جهادی و میزان کمک‌رسانی آنان افزود: مردم روستا محرومیت عجیبی دارند و توقع کمک‌رسانی از گروه‌های جهادی دارند، در روزهای ابتدایی، کار کمی سخت بود؛ چراکه گروه‌های قبلی تصور عدم فعالیت مفید برای مردم را در ذهن آنان ایجاد کرده بودند؛ اما وقتی متوجه نیت اصلی این گروه جهادی شدند، استقبال کردند. در ساخت سرویس‌های بهداشتی هم شرط گذاشتیم که حتماً فردی که صاحب آن محل است باید به کمکمان بیاید تا هم عزت‌نفس او رعایت شود و هم نیروی کمکی بیشتری داشته باشیم.

سلطانی با اشاره به اینکه تمام دانشجویان حاضر در این اردو به‌صورت داوطلبی شرکت کرده‌اند، گفت: در این اردو 35 نفر خواهران و 40 نفر برادران از رشته‌های مهندسی عمران، برق، کشاورزی و سایر رشته‌های دانشگاه بوده و اکثر افراد شرکت‌کننده، دانشجویان مقطع کارشناسی هستند و از مقاطع ارشد و دکترا و فارغ‌التحصیلان دکترا هم تعداد کمی حضور دارند.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های عمرانی بخش برادران تلاش بر این است که از رشته تحصیلی دوستان در جای خود استفاده شود تا مطالب رشته‌های خود را به‌صورت عملی استفاده کرده و یاد بگیرند، برای مثال دانشجویان مهندسی عمران به‌عنوان ناظر پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کنند و مسئول عمرانی اردو در کادر، یکی از دانشجویان ورودی 99 مهندسی عمران است. این امر سبب رشد فردی دانشجویان در اردوهای جهادی نیز می‌شود.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.