کدخبر:1648/20230523

2 خرداد 1402

آئین تکریم از استاد اخلاق دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
مراسم گرامیداشت سال ها تلاش حجت الاسلام والمسلمین استاد علی رهبر در تبیین اندیشه اسلامی و ترویج اخلاق در بین دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد

در این گردهمایی صمیمانه، فرزندان استاد،دانشجویان و اساتید دانشگاه به ذکر خاطرات و تقدیر از تلاش های ارزشمند استاد علی رهبر پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر، عضو هیئت علمی مرکز ادبیات و معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در آستانه بازنشستگی است. استاد فلسفه،کلام،اخلاق و اندیشه اسلامی که نه تنها مفاهیم درسی را می آموزد، بلکه با این اندیشه الهی زیسته و شناخته شده است.
وی در طول سالهای تدریس، تنها به کلاس درس محدود نبوده است. کرسی های تلاوت و تفسیرقرآن، نهج البلاغه و نشست های معرفت شناسی وی در مسجد دانشگاه صنعتی اصفهان همواره از محافل معنوی پرمخاطب بوده است.
در کنار فعاليت‌های گرانقدر علمی و آموزشی، ایشان به عنوان یک پدر معنوی و همواره طرف مشورت دانشجویان و اهالی دانشگاه بوده است. آنچه شاگردان و اساتید دانشگاه از آن بسیار یاد می کنند، روی خوش، صبر،گرمی و مهر و گفتگو و معاشرت بدون خستگی با  هر طیف و عقیده ای بوده است.
انتشار بیش از 60 مقاله علمی پژوهشی و 22 عنوان کتاب درسی و مجموعه اشعار،بخشی از آثار ماندگار این استاد فرزانه است.
کتاب‌های "اخلاق اسلامی" و "تفسیر موضوعی نهج البلاغه" ی استاد، هم اکنون به عنوان کتاب درسی در دانشگاه ها تدریس می‌شوند. به تازگی مجموعه پنج جلدی «بر شانه های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج البلاغه به قلم این استاد گرانمایه، منتشر و مورد توجه اهالی علم و اخلاق قرار گرفته است.
گفتنی است فروردین ماه امسال نیز درمراسم افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و تقدیر از فعالان حوزه پژوهش، تحقیق و تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین علی رهبر به عنوان «خادم‌القرآن‌الکریم» مورد تقدیر رئیس جمهوری قرار گرفت.

گزارش تصویری

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.