کدخبر:1106/20230510

20 ارديبهشت 1402

همزمان با سی امین سالگرد تاسیس انجمن علمی مهندسی سطح ایران
برگزاری بیست و سومین همایش مهندسی سطح و دومین همایش مهندسی تخریب به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان
در بیست و سومین همایش مهندسی سطح و دومین همایش مهندسی تخریب که روزهای 19 و 20 اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، دستاوردهای علمی محققان و پژوهشگران کشور در قالب ارایه مقاله های علمی، پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی ارائه می شود.

دکتر فخرالدین اشرفی زاده، رئیس هیئت مدیره انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران و رئیس همایش، در آئین افتتاحیه این رویداد ملی با بیان اینکه این انجمن برای پرداختن به یک موضوع مهم مهندسی که با سطح فلزات و مقاوم سازی تمام قطعات و تجهیزات صنعتی مرتبط است، سی سال پیش در دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس شده است و همچنان فعالیت آن در دانشگاه صنعتی اصفهان برقرار است.

استاد دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: انجمن مهندسی سطح ایران را می توان یک انجمن ملی قلمداد کرد که برای اولین بار در یک دانشگاه شهرستانی شکل گرفت و توانست در طول سال های گذشته با برگزاری 23 رویداد ملی و بین المللی، حرکتی پایدار و مؤثر داشته باشد.

استاد برجسته مهندسی سطح کشور با اشاره به افت و خیز برگزاری رویداد در دوسال کرونا تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره با استقبال حدود  400 شرکت کننده از دانشگاه های سراسر کشور، متخصصان صنعت و شرکت های دانش بنیان روبرو بودیم.

دکتر اشرفی زاده گفت: به نظر می رسد، نیاز مبرم و بالای صنعت کشور به آخرین یافته های حوزه مهندسی سطح و آنالیز تخریب و برگزاری این رویداد در دانشگاه معتبر صنعتی اصفهان از دلایل استقبال خوب از این رویداد باشد.

دکتر صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز به نمایندگی از هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در آئیین افتتاحیه این همایش، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان بیان داشت: دانشکده مهندسی مواد از لحاظ انتشارات، نفوذ، اثرگذاری در صنعت و توسعه بحث های دانش بنیانی از جمله دانشکده های برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان است و به خوبی توانسته است در جامعه نخبگانی و صنعتی اثرگذار باشد.

گزارش تصویری

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه لازمه ورود به نسل چهارم دانشگاهی، توسعه پژوهش و فناوری است خاطر نشان ساخت: لازمه پژوهش و نوآوری داشتن یک نظام آموزش خوب در دانشگاه هاست و توجه به هر دو مقوله کیفیت در آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی اصفهان طی سالیان گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی همجواری با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را فرصتی ارزشمند برای دانش آموختگان دانشگاه دانست و افزود: هیچ سقف و محدودیتی برای علم و فناوری وجود ندارد و نمونه های موفق شرکت های دانش بنیان شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان، از دانش آموختگان این دانشگاه هستند که در سطح کشور توانسته اند به خوبی محصولات دانش بنیان خود را عرضه کنند.

دکتر صفوی به جایگاه اصفهان به عنوان قطب صنایع فلزی، نفتی، پالایشگاهی و پلیمری اشاره داشت و گفت: مهندسی سطح با توجه به مباحث مهم خوردگی، سایش، خراش و اضمحلال مواد فلزی، غیر فلزی و کامپوزیتی، پوشش های نانو و تغییرات محیطی در صنایع استان اصفهان بسیار مورد نیاز و توجه است.

استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان به نقش مهم مهندسی سطح در عمران ساختمانی اشاره کرد و گفت : امروز در بحث آلودگی های شهرهای بزرگ، وجود باران های اسیدی، تغییرات اقلیمی و تشعشات خورشیدی با بحث خوردگی ستون های ساختمانی مواجه هستیم و این بر ضرورت توجه محققان علم مهندسی سطح به مباحث گسترده در مقاوم سازی مصالح ساختمانی می افزاید.

پذیرش 80 مقاله علمی در بیست و سومین همایش مهندسی سطح

در ادامه این رویداد دکتر علی اشرفی، دبیر اجرایی این رویداد با اشاره به استقبال بالا از برگزاری این رویداد گفت: بیش از 80 مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران حوزه صنعت مواد و متالورژی کشور در این دوره پذیرفته شده است.

دکتر اشرفی با اشاره به حضور صنایع و شرکت های دانش بنیان افزود: در نمایشگاه جانبی بیست و سومین همایش مهندسی سطح، آخرین دستاوردهای علمی شرکت ها و صنایع ارایه شده و متخصصان صنعت با محققان دانشگاه به تبادل نظر می پردازند.

عضو هئیت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان از برگزاری 6 کارگاه آموزشی و پنل های تخصصی با حضور صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی خبر داد و اضافه کرد: در پنل های تخصصی، پیرامون آخرین یافته­ها و فناوری های نوین در حوزه پوشش دهی و مهندسی سطح و قطعات صنایع نیروگاهی و پالایشگاهی کشور، بحث و تبادل نظر می شود.

دکتر حسن علم خواه دبیر علمی همایش مهندسی سطح  نیز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه، دلیل همزمانی رویداد مهندسی سطح و همایش مهندسی تخریب را ارتباط نزدیک و اهداف مشترک این دو رویداد دانست و بیان داشت: دانش مهندسی سطح در تمام شئون صنعتی کاربرد دارد، مباحث تخریب، خوردگی، سایش، اکسیداسیون و مهندسی سطح کمک می کند عمر قطعات و ابزار را افزایش دهیم.

دکترعلم خواه، با اشاره به مباحث مطرح شده در قالب مقالات و پژوهش های کاربردی در این رویداد افزود: روش های متنوع مهندسی سطح و آنالیز تخریب در بخشهای مختلف مورد تحقیق قرار گرفته و مطالعات موردی صنعتی و کاربردی برای آشنایی صنعت و دانشجویان ارائه می شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، برگزاری کارگاه های آموزشی را با هدف آموزش صنایع و دانشجویان به عنوان مهندسان آینده صنعت از دیگر برنامه های علمی این رویداد برشمرد و ادامه داد: انتظار می رود، دانشجویان ما در آینده بتوانند به صورت علمی و کاربردی، این مسائل را در صنعت توسعه بدهند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.