کدخبر:1953/20230509

19 ارديبهشت 1402

نکوداشت روز معلم و بزرگداشت شهیدمرتضی مطهری
برگزاری آئین "قدر استاد" در دانشگاه صنعتی اصفهان
آئین "قدر استاد" ویژه تجلیل و تقدیر از اعضا هیئت علمی برگزیده دانشگاه صنعتی اصفهان در دو بخش سرآمدان آموزشی و سرآمدان فرهنگی  با حضور جمع کثیری از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در مجتمع اردیبهشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن قدردانی از اساتید برجسته دانشگاه به مناسبت روز معلم بیان داشت: در دومین آئین قدراستاد که تیم مدیریتی در خدمت دانشگاهیان است ،  معاونین و مدیران دانشگاه بصورت شبانه روزی برای حل چالش های یک سال و نیم گذشته تلاش نمودند.
دکتر میبدی به برنامه تحول آموزشی دانشگاه اشاره داشت و گفت: تلاش حوزه معاونت آموزشی، ارتقا مسایل آموزشی، حضور مسئولانه و فعالانه اساتید در عرصه کیفیت بخشی به  برنامه های آموزشی فردی و اجتماعی دانشجویان قرار دارد.
استاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در زمینه تحول آموزشی باید مسیر برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه به سمت پاسخگویی به نیازهای کشور و مردم شرافتمندمان سوق داده شود.
دکتر میبدی با بیان این که در سال گذشته لیست های متعددی از بدهی ها و مطالبات دانشگاه را روی میز داشتیم خاطر نشان کرد: خوشبختانه با افتخار این خبر را به دانشگاهیان ارجمند اعلام میکنم که با تلاش و همت معاونت اداری و مالی دانشگاه و عملیاتی کردن برنامه انضباط مالی و تشکیلاتی، امروز بدهی خاصی روی میز نداریم و موارد جاری به طور منظم در حال انجام است.
دکتر میبدی با بیان اینکه بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان از عدد 320 میلیارد تومان به 570 میلیارد تومان افزایش یافته است گفت : دانشگاه صنعتی اصفهان به نسبت دانشگاه های پایتخت و دانشگاه‌های بزرگ شهرستانی از نظر ارتقا میزان بودجه عملیاتی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه صنعتی اصفهان عدد درامدهای اختصاصی دانشگاه افزون بر 2 و 3 دهم درصد رشد داشته است و این ماحصل تلاش های علمی و پژوهشی سرآمدان آموزشی و تیم مدیریتی حوزه پژوهشی و مالی است.


رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به افزایش همگرایی در بین محققین تلاشگر و تلاش پژوهشکده های دانشگاه صنعتی اصفهان برای جذب اعتبارات خارجی و داخلی و عقد قراردادهای پژوهشی اشاره داشت و افزود: خوشبختانه بعضی از صنایع دفاتر تحقیقاتی خود را  در داخل دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح نمودند تا به طور مستقیم و غیر مستقیم اساتید را به مشارکت فعال وادارند. ارتباطات علمی پژوهشی خوبی نیز از طریق پژوهشکده ها بین دانشگاه و صنعت برقرار شده است.
دکتر میبدی با بیان اینکه همچنان به برنامه ارایه شده در شروع مدیریت خود که به مقام عالی وزارت و دانشگاهیان ارجمند ارائه کرده ام  پایبند هستم و آن را دنبال می کنم، اظهار داشت: با وجود چالش های دشوار و تنش های اجتماعی از جمله آتش سوزی در دانشکده شیمی، بحران اجتماعی، مسمومیت سلف سرویس و بحران های دیگر، با همراهی و همدلی بسیاری که در بین جامعه دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان ، روحانیت معزز دانشگاه و چهره های فرهنگی دانشگاه وجود داشت، توانستیم به خوبی این بحران ها را پشت سر بگذاریم و خللی به مسیر علمی و آموزشی دانشگاه وارد نشود .
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین در این نشست گزارشی از روند پیشرفت برخی طرح های عمرانی دانشگاه ارایه کرد و افزود: از بین 58 پروژه عمرانی، تنها روند پیشرفت یک پروژه به دلیل مشکلات پیمانکار، متوقف و در معرض قانون قرار گرفته است.  
وی افزود: پروژه ساختمان شماره 2 نوآوری به اتمام رسیده و پیمانکار موتور خانه و محوطه سازی آن انتخاب و کار احداث آن، در دست اقدام است. پروژه ساختمان دانشکده مکانیک نیز با وجود چالش های مالی و اعتباری در پایان سال 1401، در سال جدید از سر گرفته شده و انتظار می رود که تا خرداد امسال آماده بهره برداری و تجهیز شود.
دکتر میبدی، با تاکید بر حفظ کرامت و شأنیت دانشگاهیان در تمام برنامه های دانشگاه خاطر نشان کرد: در تمام مواردی چون انتخاب سرآمدان علمی، استاد نمونه کشور، ارتقا رتبه و پایه اساتید تلاش شده است، کمترین دخالتی متوجه هئیت رئیسه دانشگاه باشد و به ملاک قانون،عملکرد و کارنامه کاری افراد پایبند باشیم. برای ما مهم است که بتوانیم در پیشگاه خداوند متعال قادر  پاسخ گو باشیم و حقی از افراد ضایع نشود.

تصویب آیین نامه اجرایی انتخاب سرآمدان آموزشی و فرهنگی در دانشگاه صنعتی اصفهان

دکتر تیکنی معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در آیین تجلیل از سرآمدان آموزشی و فرهنگی دانشگاه در خصوص روند انتخاب برگزیدگان گزارشی ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل مدرسین نمونه، اساتید راهنمای نمونه تحصیلات تکمیلی و اساتید برتر طرح هدی معرفی می‌شدند، به روند جدید اعلام شده در سطح وزارت‌خانه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بعد ابلاغ آیین‌نامه پایه‌های تشویقی که در آن به‌عنوان سرآمدان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی اشاره شده است، آئین‌نامه‌ای در هیئت‌امنای دانشگاه برای شیوه تعیین سرآمدان دانشگاه به تصویب رسید.

دکتر تیکنی افزود: اعضای این کمیته انتخاب سرآمدان را رئیس دانشگاه، معاونین آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و سه نفر از رؤسای دانشکده‌ها یا معاونین و رؤسای گروه‌ها به انتخاب رئیس دانشگاه، دو نفر از مدرسین برتر سال‌های گذشته یا چهره‌های برجسته دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه بر اساس تصمیم شورای انتخابی، از دانشکده‌ها خواسته شد تا نفرات منتخب خود را بر اساس معیارهای اعلام شده معرفی کنند و با درنظرگرفتن امتیازات آموزشی افراد معرفی شده، سرآمدان آموزشی و فرهنگی دانشگاه در سال ۱۴۰۲ انتخاب و در این رویداد مورد تجلیل قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان : همه اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان سرآمد فرهنگی هستند

دکتر الهام محمود زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ، خوشبختانه اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان هر یک در زمینه های مختلف سرآمد و برجسته هستند خاطر نشان کرد: انتخاب سرآمدان فرهنگی نیز بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت علوم و شاخص های مورد نظر شورای دانشگاه صورت گرفته است.

وی در پایان بیان داشت:همه ما می د انیم همه اساتید دانشگاه سرآمد هستند، نقاط برجسته متعدد در شخصیت افراد وجود دارد، اما به لحاظ محدودیت های شیوه نامه وزارت خانه اقدام کردیم و طی مکاتبه با روسای دانشکده ها، پیشنهادات ایشان دریافت و در کمیته تعیین سرآمدان افراد نهایی انتخاب و در این جمع معرفی و تجلیل شدند.

در آئین قدر استاد از تلاش های ارزنده 24 عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش سرآمدان آموزشی و سرآمدان فرهنگی، همچنین از دکتر مهدی کدیور استاد نمونه کشوری و حجت الاسلام و المسلمین رهبر چهره قرآنی کشوری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در پایان مراسم تجلیل، برنامه ضیافت قدر استاد در مجتمع اردیبهشت دانشگاه، با حضور خانواده بزرگ اعضای هئیت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به میزبانی هئیت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.  

اسامی برگزیدگان 

گزارش تصویری

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.