کدخبر:1157/14011206

6 اسفند 1401

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری از 12 طرح پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد
دكتر روح الله دهقاني فيروزآبادي با حضور در پژوهشكده فاوا دانشگاه صنعتي اصفهان از نزديك در جريان پيشرفت طرح هاي استراتژيك اين مركز  قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان این طرح برای نخستین بار در کشور توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و به سفارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان کارفرما و بهره بردار و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حال انجام است.

طرح مذکور با هدف طراحی و ساخت رادارهای مراقبتی ثانویه و بهره برداری از آن در فرودگاه‌های کشور در این پژوهشکده در حال اجراست و در مراحل نهایی قرار دارد.
دكتر روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علم و فناوری و دانش بنیان ریاست جمهوری در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت دانشگاه صنعتی اصفهان جزو دانشگاه‌های بسیار خوشنام است و اساتید مجرب وخوبی دارد.  دانشجویان و اساتید این دانشگاه در زمینه توسعه فناوری‌های نوین کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند و کافی است که توان این دانشجویان و اساتید مدیریت شده و از طرف بازار برای آنها فرصت ایجاد شود تا اتفاقات بزرگی را رخ دهند. 

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان الويت هاي فناوري كشور بيان داشت: حوزه هاي انرژی و مواد معدنی، غذا و امنیت غذایی، کشاورزی و دام و سلامت، حمل و نقل و اقتصاد دیجیتال از جمله طرح های اولویت دار ریاست جمهوری است . 


وی از دو برابر شدن تعداد شرکت های  دانش بنیان خبرداد و افزود: امسال نه سال دانش بنیان بلکه سال شروع توجه واقعی به دانش بنیان بعنوان کلیدی ترین حل مسئله کشور است. 
معاون علم و فناوری ریاست جمهوری اقتصاد دانش بنیان را جزو برنامه هفتم کشوری دانست و گفت: تنها در سایه این اقتصاد شاهد تحول خواهیم بود. وی ادامه داد: تصویب کامل قانون جهش تولید بزرگترین اتفاق در سال جاری است  که تمام آیین نامه های آن تصویب شده است اگر 10 سال بتوان قوی اجرایی کنیم به اقتصاد دانش بنیان رسیدیم. 

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به رشد 20 تا 25 درصد صادرات دانش بنیان با وجود تمام محدودیت ها خاطر نشان كرد: به  8 هزار شرکت دانش بنیان در کشور اشاره کرد و دگفت: صادرات به دو بخش دانش بنیان و محصولات دانش بنیان تقسیم بندی می‌شود که تاکنون بالغ بر یک میلیار دلار صادرات دانش بنیان  در سال 1401 داریم.

معاون رییس جمهور افزود: جریانات خوبی در استان اصفهان در راستای حمایت از شرکت های  دانش بنیان شکل گرفته است و فرصت های بزرگی برای سرمایه گذاری در این عرصه را شاهد هستیم .

وي با بيان اينكه، امروز در دانشگاه صنعتی اتفاقات بزرگی رخ داده است که تنها در سایه اراده و توانمندی جوانان و ایجاد بازار به منصه ظهور  می‌رسد تصريح كرد:70 درصد حمایت معنوی و مادی ریاست جمهوری  روی پروژه های که نیاز واقعی کشور را تامین می‌کند و وصل کردن شرکت های  دانش بنیان به زنجیره ارزش بزرگ كشور اختصاص دارد.

گزارش تصویری

بیشتر بخوانید: 

صرفه جویی ارزی 2 میلیون دلاری در پژوهشکده فاوا :برای اولین بار در کشور ، دانشگاه صنعتی اصفهان رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی ساخت

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.