کدخبر:1353/14011118

18 بهمن 1401

مرکز نوآوری فولاد مبارکه الگوی همکاری استراتژیک دانشگاه ها و صنایع در کشور می شود
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: وظیفه اصلی دولتمردان، پرورش نیروهای نوآور و ایجاد مشوق های مؤثر در این زمینه است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی، دکتر میبدی در آئین افتتاح نخستین مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از پهنه های نظام نوآوری در کشور باید در این عرصه ورود یابد که در این زمینه با همکاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان اقدام به افتتاح نخستین مرکز نوآوری در دانشگاه کردیم.

وی از درخشش دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه فرهنگ و سیاست یاد کرد و افزود: افتتاح نخستین مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی عینیت بخشیدن به مقوله ارتباط با صنعت است و به عنوان یک مقدمه و الگوی ایده آل میتوان از آن نام برد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اگر بتواند مشوق های خاصی را برای نوآوران جدید عرصه صنعت پدید آورد، می درخشد تصریح کرد:  از رسالت های این دانشگاه در حوزه آب، انرژی و امنیت غذایی است و در این حوزه دست نیاز را به سوی تمام متخصصان بنام کشور دراز می کنیم.

میبدی از آمادگی اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در مرکز نوآوری فولاد خبر داد و گفت: سیاستگذاری نوآوری باید به گونه ای باشد که تبلور آن را در صنعت ببینیم.نخستین قدم در این ارتباط می تواند تاسیس نخستین مرکز نوآوری فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان باشد. باید از فرصت های ایجاد شده در این دولت استفاده بهینه برد و با وقت گذاری بیشتر و اراده و عزم جدی تر در حوزه هم افزایی دانشگاه  و صنعت قدم برداشت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای 5 رمضان که مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی شده است را باید گرامی داشت که امنیت را برای مردم ایران به ارمغان اورد .

وی با بیان اینکه امروز اقتدار ایران را در تمام عرصه های دنیا شاهد هستیم، افزود: بسیاری از سرداران بزرگ کشور و دولتمردان و کارگذاران نظام از دهه اول انقلاب و حتی اواخر دولت طاغوت تحصیل کرده این دانشگاه هستند و امروز وارث بسیاری از خوشنامی ها و پیشرفت ها و تلاش آنها هستیم.

دکتر میبدی به مقام شامخ 146 شهید دانشگاه صنعتی اصفهان ادای احترام کرد و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در میدان اقتدار بخشی جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پژوهشی بسیار خوب درخشیده و جزو دانشگاه های برتر در کشور و بنام در دنیا قرار دارد. 

اصفهان به قطب نوآوری و فناوری تبدیل می شود

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این آیین ، احداث و راه اندازی 6 مرکز نوآوری در کشور را از اهداف آتی این شرکت خواند و گفت: تصمیم داریم که با محوریت دانشگاه صنعتی، اصفهان را قطب مراکز نوآوری در کشور کنیم.

وی با اعلام اینکه در افق 1410، رسیدن به یک و نیم درصد درآمد از محل مراکز نوآوری و فناوری است افزود: این هدف،بسیار سنگین و جذب و هدایت آن مهم است، در شرایط فعلی رسیدن به نیم درصد درآمد هدف گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: دیدگاه مراکز نوآوری ایجاد نگرش متفاوت به سایر فعالیت های علمی است که منجر به متفاوت عمل کردن خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرن امروز بهترین و بدترین زمان برای نوآوری است، ادامه داد: برای یک نوآوری جدید باید سرمایه گذاری کلانی شکل دهیم ضمن اینکه با تسلط بر همه علوم میتوان کار جدید و حرف جدید زد که برای این کار باید ریسک خیلی بالایی داشت.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: اگر خود را برای این کار اماده نکنیم با سرمایه گذاری خطر پذیر مواجه خواهیم شد بطوری که در سال گذشته قریب به 42 درصد زیر یک میلیارد تومان درآمد داشتیم.

وی منظور از نوآوری را رفتن به سمت دانش بنیان خواند و گفت: حرکت در مسیر تمدن ایرانی اسلامی ماموریت امروز ما است که طی 30 سال گذشته توانستیم جایگاه خود را در کشور و دنیا باز کنیم و 90 درصد محصولات را بومی سازی کنیم و در سی سال دوم بدنبال تحقق اقتصاد بدون نفت هستیم.

دکتر طیب نیا به همکاری خوب دانشگاه صنعتی اصفهان با فولاد مبارکه طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: دانشگاه بالاترین فعالیت ها را در حوزه تحقیق و توسعه فولاد مبارکه داشته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان را به خاطر جایگاه علمی و ظرفیت های بالایی که در این حوزه دارد به عنوان اولین پایگاه راه اندازی مرکز نوآوری فولاد انتخاب کردیم، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی باید برای حفظ این جایگاه تلاش کند و اهداف آن در سیاستگذاری های کلان دانشگاه قرار بگیرد.

حمایت از ۱۵۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و حداقل ۱۰ هسته فناور چشم انداز یکساله مرکز نوآوری فولاد مبارکه 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، در آیین افتتاح مرکز نوآوری و فناوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر یحیی پالیزدار دررابطه با اهمیت موضوع نوآوری و ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار داشت: این موضوع نه تنها آینده استان اصفهان بلکه آینده ایران را رقم می‌زند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه ادامه داد: حرکتی که آغاز شده می‌تواند مقدمه و الگوی یک همکاری استراتژیک بین صنایع بزرگ و دانشگاه‌های برتر کشور باشد که اگر منجر به خلق ثروت شود، پایدار خواهد بود.

وی عنوان کرد: در محیطی هستیم که بنا به ماهیت آن، رقبای خارجی را زیرنظر داریم و بعضا این پرسش ایجاد می‌شود که چرا یک ارتباط جدی و منتهی به خلق ثروت در خارج از کشور اتفاق می‌افتد و ما کمتر از آن بهره می‌بریم.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه صنعتی و فولاد مبارکه افزود: یکی از بیشترین ارتباطات بین صنعت و دانشگاه به لحاظ اهمیت و مبالغ ریالی اتفاقاتی است که بین فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی رقم خورده است و مرهون حمایت اساتید، روسای دانشگاه و مدیران عالی شرکت فولاد مبارکه بوده است.

پالیزدار در رابطه با زیست‌بوم فناوری کشور بیان کرد: وقتی ارتباط بین هویت‌ها در زیست‌بوم فناوری به‌خوبی تعریف نشود، خروجی در حد انتظار نخواهد بود و یکی از هویت‌های پراهمیت این زیست‌بوم، دانشگاه است که نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی و محقق داشته است.

وی ادامه داد: جهت‌گیری در داخل دانشگاه‌ها این است که بتوان نقش بسزایی در خلق ثروت و ایجاد ارزش افزوده در کسب و کار داشت و این هدف محقق نمی‌شود مگر اینکه یک ارتباط معنادار و جدی بین دانشگاه و صنایع شکل گیرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با با این که ارتباط نیازمند تامین منابع لازم و ایجاد غرابت فیزیکی دانشگاه و صنعت است.تصریح کرد: مرکز نوآوری فولاد در دانشگاه صنعتی یکی از پایه‌های زیست‌بوم فناوری در کشور بوده و سبک مرکز به این صورت است که ابر روندها را اطلاع‌رسانی کرده و نیازمندی صنعت فولاد را به جامعه نخبگانی کشور تحویل دهد.

پالیزدار افزود: یکی دیگر از رسالت‌های مرکز نوآوری، تامین منابع مالی اولیه برای فراهم شدن ارتباط فناورانه دانشگاه با صنعت است، همچنین باید آینده‌ای در این مرکز تصور شود که اگر کسی در این مسیر قدم برداشت، از انتهای مسیر و رسیدن به کسب و کاری که خلق ثروت می‌کند، مطمئن باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصریح کرد: بررسی فرایندها فارغ از مرکز نوآوری و هسته‌های فناور و استقرار منابع و شتاب‌دهنده‌ها در دانشگاه نیز از اهداف شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی است و در این رابطه همکاری خوبی با معاونت پژوهشی دانشگاه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در یک سال آینده شاهد حمایت از ۱۵۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی و حداقل ۱۰ هسته فناور داشته باشیم و این ارتباط به ثمر بنشیند.

مرکز نوآوری فولاد مبارکه ظرفیت نگه داشت نخبگان در کشور را دارد

 دکتر حمیدرضا صفوی نیز در آئین افتتاح مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در پیشروی کشور اظهار داشت: صنعت فولاد یکی از صنایع پر اهمیت، استراتژیک و پیشرو است چراکه بیش از سایر صنایع مورد تحریم واقع می‌شود و سرمایه‌گذاری در این صنعت از هر لحاظ حائز اهمیت فراوان است.

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه با صنعت را می‌توان در سه راس یک مثلث تعریف کرد که امروز راس سوم این مثلث کامل شد و دو راس دیگر فعالیت پژوهشکده فولاد در دانشگاه و مدیریت اجتماعی فولاد مبارکه در استان اصفهان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتباط با دو عامل مهم دیگر ارتباط دانشگاه با صنعت عنوان کرد: این مجموعه از سال‌های پیش روی مسائل و نکات پژوهشی مبتلابه صنعت فولاد کشور کار می‌کرد‌، مدیریت اجتماعی فولاد مبارکه در استان اصفهان نیز با عضویت مدیرعامل این شرکت در هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد. عضویت صنعت فولاد در هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان نیز بر سرعت فعالیت مرکز نوآوری در دانشگاه اثر مثبت دارد.

وی افزود: بخشی از این مسئولیت اجتماعی بصورت کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان و بخش دیگر بصورت ایجاد همکاری متقابل با اساتید دانشگاه و آینده‌نگری در صنعت فولاد انجام شد، پژوهشکده فولاد نیز از سال‌ها قبل موضوعات مهم صنعت فولاد کشور را مورد بررسی قرار داده‌است.

دکتر صفوی با اشاره به مرکز نوآوری فولاد مبارکه بیان کرد: راس سوم مثلث، بحث نوآوری و آینده صنعت فولاد است و مرکز نوآوری فولاد مبارکه در زمینه‌های تولید، بازیابی، انرژی، پساب و سایر مسائل آینده فولاد تمرکز خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های اصلی مرکز نوآوری فولاد در دانشگاه باید مسئله خروج نخبگان از کشور باشد چون امروز شاهد مهاجرت سیل نخبگانی هستیم که اگر بدانند امکان کار کردن و خدمت در چنین مرکزی وجود دارد، از مهاجرت منصرف خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با تاثیر مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه تصریح کرد: قطعا حمایت فولاد مبارکه و ارتباط این صنعت با دانشگاه صنعتی با وجود این مرکز در دانشگاه شتاب می‌گیرد چراکه فاصله فیزیکی دانشکده‌ها از این مرکز کاهش یافته است.

 

 دکتر حمیدرضا صفوی در ارتباط با رسالت مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هدف اصلی این مرکز، نیازهای آینده صنعت فولاد کشور بخصوص فولاد مبارکه است. نیازهای امروز نیز پیش از این، در مراکز پژوهشی دانشگاه انجام شده و مرکز نوآوری اهداف بلند مدت برای صنعت فولاد دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اهداف مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی عنوان کرد: این مرکز در تلاش است تا از نخبگان در حال و آینده استفاده کرده و ظرفیت نگه‌داشت نخبگان را در کشور افزایش دهد.

وی افزود: اینکه دانشجویان بدانند صنعت روی استعداد آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و امید به آینده به آن‌ها می‌دهد، بسیار اهمیت دارد.

گزارش تصویری...

گزارش ویدیویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.