کدخبر:1031/14010905

5 آذر 1401

حضور مسئولین بهداشت و درمان استان اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان
در پی بروز مشکلات گوارشی تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان روز گذشته جمعه 4 آذرماه، مسئولین شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان با حضور در جلسه اضطراری کمیته بهداشت و درمان دانشگاه دستورالعمل های لازم جهت اقدامات پیشگیرانه و درمانی را صادر کردند.

در این نشست که با حضور دکتر حمیدگله داری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان، مهندس میرجهانیان مدیر مرکز بهداشت‌ و محیط استان و دکتر فدایی رئیس مبارزه با بیماری های واگیردار و دیگر کارشناسان بهداشت و درمان برگزار شد، گزارشی از فرایند نظارتی و نمونه برداری های انجام شده از مواد غذایی، آب و آزمایشات بیماران به دانشگاه ارائه شد.

دکتر حمید گله داری، با تاکید بر اینکه بیماری های واگیردار در مراکز تجمعی مثل پادگان ها و دانشگاه ها پیش از این هم شایع بوده است، خاطر نشان کرد: مشاهدات نشان می دهد، اپیدمی شایع با یک منبع مشترک و گسترش آن به شکل یکباره بوده است.

 رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطر نشان کرد: علاوه برنظارت بر فرایند رسیدگی به مبتلایان، دستورات تغذیه ای لازم در وعده های غذایی برای سلف و رستوران ها به دانشگاه داده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به زیست خوابگاهی دانشجویان در دانشگاه، از کلیه دانشجویان درخواست می شود برای قطع زنجیره انتقال بیماری، توصیه های لازم در مصرف مواد غذایی و رعایت پروتکل های بهداشت فردی را با جدیت دنبال کنند تا شاهد کاهش بیماری در دانشگاه باشیم.  

وی تأکید کرد: لازم است دانشجویان در پی مشاهده علایم بیماری، حتماً به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه و از خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو خودداری کنند.

در این جلسه نیازهای دارویی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و مسئولین اطمینان خاطر دادن علاوه بر تأمین نیازهای دارویی در درمانگاه دانشگاه، بیمارستان های 9 دی و اشرفی اصفهانی برای پذیرش و درمان فوری مراجعین همکاری خواهند داشت.

گفتنی است: در حال حاضر به جز دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری نهادهای نظارت بهداشت و درمان، تا حصول نتیجه دقیق آزمایشات و علت وقوع بیماری پیگیری های لازم ادامه دارد.

گزارش خبری صدا و سیما 

گزارش تصویری 


 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.