کدخبر:1423/14001008

8 دی 1400

ديدار وگفتگوي سرپرست دانشگاه با كارشناسان آزمايشگاه هاي دانشگاه صنعتي اصفهان
سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان روز سه‌شنبه 7 دي ماه به همراه معاون آموزشي و مسئولين اداري دانشگاه با كارشناسان آزمايشگاه های مختلف دانشگاه ديدار وگفت وگو كرد.

دكتر ميبدي در اين نشست ضمن تأكيد بر پاسداشت آرمان هاي انقلاب و شهداء، دانشگاه را ميدان خدمتي ارزشمند به فرزندان كشور دانست كه اقتدار ملي را رقم مي زنند.

سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين‌كه، در چهل سال انقلاب علي رغم تلاش هاي گسترده در كشور، آن‌گونه كه خواست بنيانگذار و رهبري انقلاب بوده است، مسئولين بر ولي نعمتان خود خدمت نكرده اند، تصريح کرد: ملت ما  به خصوص كاركنان دولت در زمان هاي مختلف دچار بي مهري هاي مسئولين امر شده اند و از ظرفيت هاي قانوني كه براي احقاق حقوقشان بوده است بي بهره مانده اند.

وي افزود: ما هم نمي توانيم اين ادعا را داشته باشيم كه مي توانيم همه مشكلات را حل كنيم اما بايد به اين باور برسيم كه بتوانيم از تمام ظرفيت هاي قانوني موجود در جهت حفظ شأنيت و جايگاه انساني افراد بهره گیری نماییم.

ميبدي از كارشناسان آزمايشگاه ها به عنوان مربيان برجسته و دستياران آموزشي اساتيد ياد كرد وگفت: لازم  است در كنار آموزش علمي، فضاي الفت، دوستي و گفت‌وگو با دانشجويان را در كار خود توسعه و نشر دهيد.

سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به اين‌كه فضاي روحي و رواني دانشجويان تحت مخاطرات بسياري است خاطر نشان كرد: اميد و انگيزه دادن به دانشجويان هنر مربيان و اساتيد در اين برهه زماني است.

میبدی، از كارشناسان آزمايشگاه ها خواست تا در توليد محتوا و بروزرساني جزوات آموزشي اساتيد را ياري كنند و تأكيد کرد: توصيه ما همكاري نزديك‌تر اساتيد با كارشناسان در امور پژوهشي است.

عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين‌كه تمامي قوانين لازم براي ارتقاء جايگاه و منزلت كارشناسان آموزشي را بهكار خواهد گرفت؛ تصريح داشت: آيين نامه هاي مناسبي در بخش آموزشي دانشگاه در حال تهيه است و از بخش اداري دانشگاه نيز خواسته مي شود در مسير ارتقاي فردي و شغلي افراد توجه ويژه داشته باشند.

در اين نشست دكتر تيكني، معاون آموزشي دانشگاه صنعتی اصفهان نيز با بيان برخي از مشكلات و دغدغه هاي كارشناسان آزمايشگاه ها خاطر نشان كرد: كارشناسان آزمايشگاهها در دوران سخت كرونا مسئوليت سنگين توليد محتواهاي آموزشي و آزمايشگاهي به صورت مجازي را بر عهده داشتند و با حضور تمام وقت  در محيط كار زحمت زيادي را متقبل شدند اما آن‌گونه كه شايسته بود ديده نشدند.

وي افزود: در حال حاضر نيز شروع آموزش حضوري دانشگاه با دروس عملي و آزمايشگاهي است و لازم است نسبت به شرايط سختي كار اين گروه از همکاران در دانشگاه متفاوت عمل شود.

معاون آموزشي دانشگاه صنعتی اصفهان با برشمردن مواردي همچون نظم دهي به فضاي كاري كارشناسان در آزمايشگاه‌ها، ايمني و بهداشت محيط كاري، بررسي درصد همکاری اعضاي هيئت علمي با كارشناسان در آزمايشگاه ها، نحوه مشاركت و حمايت از پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي و بازنگري در شيوه ارتقاء و انتخاب كارشناس نمونه آزمايشگاه ها همچون مدرسان نمونه، تأكيد كرد كه اين موارد به طور جدي در شوراهاي آموزشي و اداري دانشگاه پيگيري خواهد شد.

گفتني است: در اين ديدار، كارشناسان آزمايشگاه ها نيز به طور خاص مشكلات و مسايل حوزه كاري خود را مطرح كرده و خوستار تداوم اين جلسات تخصصي براي تسريع در حل مشکلات آموزشي و اداري دانشكده ها  و برداشتن گام هاي مثبت در تحول دانشگاه شدند.

 از جمله درخواست هاي كارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان كه در اين ديدار مطرح شد را مي توان توجه و رسيدگي به تعميرات‌و نگهداري دستگاه‌ها و تجهيزات آزمايشگاهي، بررسي ايمني و بهداشت محيط آزمايشگاه ها، رسيدگي به وضعيت معيشتي و جايگاه اداري و آموزشي كارشناسان در دانشكده ها و اختصاص سختي كار و حق فني متناسب با شرايط كاري برشمرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.