کدخبر:1003/14000930

30 آذر 1400

نشست مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان با سرپرست و معاون اداری و مالی دانشگاه
روز گذشته، دوشنبه 29 آذرماه، نشست مدیران میانی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور سرپرست، معاون اداری و مالی و رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با تأکید بر اثربخشی مدیران در حرکت رو به جلو دانشگاه گفت: بخشی از مسئولیت‌ نظام برعهده شما است و بدون تحرک شما این کشتی حرکت نمی کند.

دکتر سید علی میرمحمدی میبدی با بیان این که توفیق الهی این بوده که محل خدمت و تأمین معاش ما مکان مقدسی چون دانشگاه باشد، افزود: اگر شغل معلمی در مقایسه با سایر شغل‌ها برتر است، خدمت در دانشگاه نیز که محل پروش جوانان نخبه و جایگاهی برای اقتدار بخشی به کشور است، نیز به مراتب از شغل های برتر محسوب می شود.

وی تعابیری چون محل اقتدارآفرینی، محل پرورش نخبگان و مدیران، جایگاه اعتلای آینده بشریت، محل تعمیق اندیشه ها چه در علوم انسانی و چه علوم تجربی را از جمله عبارت های مبتنی بر اعتقاد و مناسک دینی ما درخصوص دانشگاه بیان کرد و ادامه داد: مطابق با فرمایش امام خمینی(ره) منزلت دانشگاه کارخانه انسان سازی است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: اگر فردا روزی انسانی توانمند از طریق دانشگاه پروش یابد صواب آن در اعمال همگی ما ثبت و ضبط می گردد از این رو تکلیف خود می دانیم که در این عرصه مجاهدانه خدمت نماییم.

میبدی، دانشگاه را محل اقتدارآفرینی برای کشور دانست و افزود: بسیاری از طرح های ملی و اقتصادی، پروژه های رفاهی و... از طرف دانشگاه رقم می خورد لذا باید در دانشگاه از همه ظرفیت ها برای تحقق این امور استفاده نماییم.

وی با انتقاد از توجه صرف برخی مدیران به گزارش دهی، گفت: باید بیش از هرچیز خدا را ناظر اعمال خود قرار دهیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: ما در اين مسير یک هویت جمعی داریم که هدف غایی آن اقتدار کشور و برافراشتن پرچم توحید، توانمند سازی فرزندان کشور و.... است و دراین هویت به همه سلایق احترام می‌گذاریم و هرکس می‌تواند متفاوت فکر کند اما برآیند آن سند تحول دانشگاه و دستیابی به آن است.

میبدی، برخورداری از سیستم پویا، ارزشیابی مستمر و فاقد مچ گیری و برنامه محور بودن مدیران را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مدیران سیستم، برنامه ها را ارائه دهند. باید از مطالبه‌گری همکاران استقبال کردو از ظرفیت های موجود در راه حفظ آرامش، پیشرفت و شأنیت دانشگاهیان بهره گرفت.

وی تأکید کرد: به مدیران دانشگاه تذکر می‌دهیم که حقوق شهروندی در اوج خود حفظ کرامت و شخصیت افراد است و حتی حقوق افراد خطاکار نیز باید مطابق با قانون رعایت شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به لزوم توجه به خانواده و آسیب های اجتماعی درکنار خدمت در دانشگاه، گفت: هنر یک مدیر انقلابی پیشگیری از آسیب های خانواده همزمان با فعالیت جهادی است.

میبدی، در دستور کار قراردادن برنامه‌ تحول را به عنوان برنامه‌ای عملیاتی، چابک سازی، بهره گیری از نیروهای جوان، ایده پردازی، کمک و برنامه ریزی برای صرفه جویی در امور، توجه به روابط فردی و تکریم افراد را ازجمله تکالیف عملیاتی پیش روی مدیران برشمرد.

وی با اشاره به تورم نیرو به عنوان یک معضل اداری،کمک به تعاونی ها، ساماندهی محل استقرار نیروها، بهره گیری حداکثری ‌و بدون تبعیض و مبتنی بر قانون از ظرفیت های قانونی برای ارتقاءکارکنان، برگزاری ملاقات های عمومی و پاسخگویی سریع به نامه ها را از دیگر توقعات از مدیران دانشگاهی عنوان کرد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به لزوم انسجام در تصمیمات و فعالیت های دانشگاه گفت: برنامه، هدف و تشکیلات نداشتن سبب پارو زدن افراد یک قایق در جهات مختلف می گردد.

دکتر مهدی بیجاری، توجه صرف به آموزش و پژوهش و غفلت از مسائل سازمانی را از جمله چالش های دانشگاه صنعتی اصفهان در دهه های گذشته عنوان کرد و افزود: این موضوع در 10 الی 15 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی مؤلفه های مهم طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان، توجه به منافع جمعی، برخورداری از اخلاق حرفه ای، توجه به منافع ملی، همکاری در راستای کار تشکیلاتی و هویت جمعی‌ در عین توجه به کرامت دانشگاهیان را از جمله مؤلفه های مهم در اهداف ترسیم شده در این طرح عنوان کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: در کتابچه طرح تحول برخی برنامه ها اجرا شده اما برخی برنامه ها اجرا نشده است که نمونه آن جانشین پروری در دانشگاه بوده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر تلاش مدیران جهت اجرای برنامه تحول به تسریع در انجام این حرکت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در هر سیستمی اجزاء بسیار مهم است که هم افزایی اجزاء درنهایت سبب موفقیت سیستم می شود.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به حجم وسیع مشکلات پیش رو، بیشترین تمرکز و مشکلات دانشگاه را در حوزه مالی عنوان کرد و گفت: مبنای ما بر شفافیت است هرچند شفافیت هزینه بردار است.

دکتر مجد الدین نجفی افزود: بحران مالی بسیار سنگینی دانشگاه صنعتی اصفهان را در برگرفته است.

وی با اشاره به تعهدات سند نخورده حدود ۳۱ میلیارد تومانی از منابع رسمی و داخلی و لزوم قرارگیری آن ها در محل خود تا پایان سال افزود: تا پایان سال جاری و با سررسید شدن سایر تعهدات الزام آور و غیرقابل توقف که ما به آن پایبندیم حدود ۱۴۳ میلیارد تومان بدهی خواهیم داشت و این درحالی است که اگر تعهدات دولت عملیاتی شود و جابه جایی های انجام شده در حوزه های پژوهشی و آموزشی به جای خود بازگردد، با این اوصاف احتمالاً بدهی سال بعد دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 50 میلیارد تومان خواهد بود.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که در حداقل مقدار نقدینگی قرارداریم، افزود: به دلیل بدهی های سنگین به مجموعه های مختلف انجام بسیاری از تکالیف قانونی نیز میّسر نیست و برای حل این مشکل بجز پیگیری بودجه، درحال پیگیری منابع درآمدی جدید هستیم.

نجفی، عامل این اتفاق را عدم یکپارچگی بودجه ریزی در دانشگاه دانست و تصریح کرد: در حوزه مالی دانشگاه به دنبال بودجه ریزی عملیاتی غیرمتمرکز هستیم. ازجمله بودجه ریزی مبتنی بر محصولات دانشگاه اعم از محصولات پژوهشی، فناوری و.. .

وی با ابراز قدردانی از همراهی مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان، بر همدلی بیش از پیش جهت گذار از این دوران تأکید کرد.

در این نشست مهندس محسن محمدی، مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به ارائه گزارشی درخصوص طرح های عمرانی نیمه کاره، مشکلات این حوزه، معوقات و بدهی ها در حوزه عمرانی دانشگاه پرداخت.

دربخش پایانی نیز تعدادی از مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.