کدخبر:0953/14000710

10 مهر 1400

معرفی نفرات برتر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان/گزارش تلويزيوني
رویداد مسابقه ملی برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) به همت انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان و با رقابت 72 گروه دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور، پنجشنبه  8 مهرماه خاتمه یافت.

هوش مصنوعی از زمینه‌های روبه‌رشد دانش روز جهان می‌باشد. رویداد (AiCup) با درنظرگرفتن این مهم، طی شهریورماه گذشته به برگزاری سلسله وبینارها، کارگاه‌ها و یک مسابقه مهیج پرداخت تا زمینه را برای تقویت و رشد دانشجویان در این حوزه فراهم نماید.

سرپرست فرهنگی دانشجویی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، در آیین اختتامیه این رویداد دانشجویی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد بستری مناسب جهت رقابت و یادگیری مفاهیم هوش مصنوعی برای دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر کشور است.

دکتر الهام محمود‌زاده با بیان این‌که مهم‌ترین عامل کسب پیروزی در این مسابقه، ذهن خلاق همراه با روحیه کار تیمی برای کسب امتیاز بیشتر است، افزود: بیش از 50 نفر از اعضای انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، تلاش کردند تا در قالب یک بازی مهیج، این مسابقه هوش مصنوعی را شکل گیرد.

وی افزود: برای آماده‌سازی شرکت‌کنندگان در این رقابت، سلسله کارگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف برگزار شد و مسابقه به‌گونه‌ای طراحی شد که شرکت‌کنندگان بدون دانش تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و با شرکت در کارگاه های رویداد توانستند با به‌کارگیری خلاقیت و تلاش برای برنده‌شدن در مسابقه تلاش کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی این مسابقه بر عهده دانشجویان بوده و در این راستا اساتید برجسته این حوزه در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با آن‌ها همکاری و همراهی داشتند.

محمود‌زاده با بیان این‌که در این رویداد از ارتباط صنعت و دانشگاه به شکل پررنگی بهره گرفتیم تصریح کرد: در دانشگاه، استادان و دانشجویانی هستند که به کار پرتلاش و تمام وقت روی لبه فناوری مشغول و در ارتقای صنعت مؤثراند؛ از طرفی در صنعت نیز افراد متخصص و متبحر در کار خودشان وجود دارند.

وی اضافه کرد: ارتباط میان صنعت و دانشگاه، سرازیر شدن فناوری های نوین به صنعت را به همراه دارد که در راستای حل مشکلات صنعتی کشور بسیار اتفاق خوبی است و در این رویداد ما شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

سرپرست فرهنگی دانشجویی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که یکی از نقش های ضروری دانشگاه ها تربیت انسان های مؤثر در تصمیم گیری های کلان جامعه است؛ ادامه داد: برگزاری رقابت های تیمی فرصتی مناسب برای پرداختن به ابعاد متفاوت شخصیتی دانشجویان از طریق توانمندی افراد در مهارت های تیمی،تفکر و ساختن ذهن خلاق برای یافتن راه حل مسایل است.

در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، در مسابقه فینال میان سه گروه برتر، گروهای IDK از دانشگاه اصفهان، Brain freez  از دانشگاه صنعتی شریف و TNT از دانشگاه اصفهان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در این دوره از رقابت‌ها، برندگان مسابقه در سه رتبه تیمی برتر به ترتیب، 15، 12 و 8 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. همچنین به 20 کد برتر مسابقه به صورت قرعه کشی هدایای نقدی اهداء شد.

گفتنی است: این رویداد با حمایت صنایع مختلف ازجمله شرکت های ایریسا، گلنور، صنایع الکترواپتیک صاایران وکوئرا برگزار شد.

گزارش تلويزيوني

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.