کدخبر:1206/14000621

21 شهريور 1400

دومین گردهمایی همکاری دانشگاه‌های ایران با مركز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا (CERN) برگزار می‌شود
دومین گردهمایی تبادلات علمی و همکاری‌های دانشگاه‌های ایران با آزمایشگاه cms مركز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا (CERN) 23 شهریورماه به‌صورت برخط به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.  

هدف از برگزاری این نشست گسترش همکاری با متخصصان داخل کشور و ایجاد انگیزه برای جذب نیروهای جوان به‌منظور پیشبرد هرچه بهتر پژوهش‌های علمی و آموزشی در ارتباط با سرن است.
این دوره از همایش مركز پژوهش‌های هسته‌ای اروپا (CERN) با گستره بیشتر و با حضور استادان و دانشجویان محقق و علاقه مند برگزار می گردد و فرصتی است تا علاوه بر مرور تاریخچه‌ی فعالیت‌های داخلی و نگاهی به برنامه‌ی جامعه‌ی جهانی برای آینده‌ی فیزیک ذرات، امکانات و پتانسیل‌های پژوهشی موجود در ايران معرفی گردد.
در این گردهمایی اعضای هیئت علمی از جمله دکتر رضا منصوری فیزیک‌دان برجسته کشور و دکتر شهرام راحتلو، فیزیک‌دان ایرانی دانشگاه استنفورد، به ارائه گزارشی از دستاوردهای همکاری‌های مشترک در طول دوسال گذشته و برنامه‌ی فیزیک آزمایشگاه cms سرن خواهند پرداخت.
علاوه بر این ضمن سخنرانی رئیس آزمایشگاه cms سرن، دکتر مجتبی محمدی نجف‌آبادی رئيس آزمايشگاه ذرات و شتابگرهای پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به بررسی اهمیت شتابگرهای آینده، فیزیک مورد بررسی در آن ها و پتانسیل های مشارکت و دکتر محسن خاکزاد عضو هيئت علمي پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي دررابطه‌با تجربیات آشکارسازی در برخورد دهنده های ذرات به ارائه دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.
پیش از این گردهمایی، مدرسه‌ی سه‌روزه‌ی آشنایی با فعالیت‌های سرن برای دانشجویان و محققان علاقه‌مند از روز گذشته آغاز شده و تا 22 شهریورماه ادامه خواهد داشت. این مدرسه که با محوریت اجرای یک پروژه با بخشی از داده‌های آزمایش cms برنامه‌ریزی‌شده، از دو بخش جلسات آموزشی و انجام پروژه (کارگاه عملی) تشکیل شده است.
در پایان این رویداد، نشست هم‌اندیشی مدیران پژوهشی مؤسسات و دانشگاه‌ها دررابطه‌با همکاری‌های مشترک با مرکز سرن از ساعت 9 صبح روز سه شنبه 23 شهریورماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
گفتنی است: اطلاعات بیشتر و امکان حضور در این رویداد از طریق پایگاه اینترنتی این همایش به آدرس https://indico.cern.ch/e/iut1400  در دسترس می باشد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.