رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در این مراسم با بيان اين كه اصلي ترين وظيفه دانشگاه تربيت نيروي انساني خلاق، اخلاق مدار، كارآمد، دقيق و درستكار است،گفت: تربيت اين نيروي انساني خوب، در كلاس درس يا به صورت مجازي از طريق آموزش، در محيط گفتگو با تبادل نظر، يا در فضاي پژوهشي از طريق رابطه پيوسته و مستمر، صورت مي گيرد.
دكتر سيد مهدي ابطحي، با برشمردن كاركردهاي دانشگاهكارآفرين تصريح كرد: دانشگاه محلي براي انجام پژوهش هاي كاربردي مستقل از تأليف در بستر پايان نامه ها و رساله ها نيست.
وی ادامه داد: انجام پژوهش هاي ارتباط با صنعت بدون مشاركت دانشجويان و بدون تعريف پايان نامه ها، تبديل دانشگاه به شركت خدمات مهندسي است.
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به اين كه توسعه فناوري در دانشگاه بدون مشاركت دانشجويان تبديل دانشگاه به شركتي دانش بنيان است، خاطر نشان ساخت: دانشگاه جايي براي توسعه فناوري مستقل از تشكيل هسته ها و گروه هاي فناور با مشاركت دانشجويان نيست.
ابطحي در ادامه افزود: وظيفه دانشگاه تربيت نيروي انساني كارآمد از طريق آموزش دقيق، تأليف پايان نامه هاي اصيل در حيطه نظري يا كاربردي متكي بر قراردادهاي ارتباط با صنعت و نوآوري با اتكا به تربيت كارآفرينان جوان است.
وی تأكيد کرد: ساختارهاي پژوهشي دانشگاه آنگاه وظيفه خود را درست انجام مي دهند كه به موضوعات بين رشته اي بپردازند و پروژه هاي كلان را به زير پروژه هاي كاربردي قابل انجام در دانشكده ها بشكنند و نتايج را تجميع و اثر بخشي آن را تضمين نمایند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: دانشگاه كارآفرين بنگاه سفارش گيرنده مقاله يا آموزشكده صدور مدرك هم نيست بلكه دانشگاهي است كه با تربيت نيروي انساني كارآمد زمينه تأسيس شركت هاي دانش بنيان را توسط دانش آموختگان خود فراهم مي كند.
ابطحی با بيان اين كه دانش آموختگان دانشگاه كارآفرين مي توانند به حل مسايل ارتباط با صنعت بپردازند، ادامه تحصيل دهند و كارآفريناني چون خود پرورش دهند تأكيد كرد: ممكن است دانش آموختگان با اساتيد خود شركت هاي دانش بنيان تأسيس كنند اما در اين صورت هم شركت رويشي دانشگاهي ارتباطي دقيق با آزمايشگاه هاي پژوهشي دانشگاه دارد وچون شتابدهنده اي كارآمد هسته هاي دانشجويي دانشگاه را حمايت مي كند، نيازهاي جامعه را مي شناسد و خطوط پژوهشي را تقويت می نماید.
عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به شعار سال وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با عنوان سال علوم پايه و توسعه پايدارگفت: جايگاه علوم پايه در دانشگاه كارآفرين ويژه است، قابليت تحليل ابعاد مختلف يك مسئله و دلايل حل درست آن، توجه به عوارض جانبي راه حل ها و تأثيرات دوردست آن، ارزيابي روش هاي مختلف حل مسئله و برگزيدن بهترين راه حل،كاري است كه از ذهني درست تربيت يافته در دامن علوم پايه ساخته است و همه اينها تفسير عنوان امسال است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پايان ضمن تقدير از سرآمدان آموزشی این دانشگاه، تصریح کرد:رمز اصلي پيشرفت دانشگاه صنعتي اصفهان بهره مندي از اساتيدي است كه وظيفه دانشگاه را تربيت دانش آموختگاني كارآمد و اخلاق مدار براي كشور مي دانند.
گفتني است: در این آيين از 35 سرآمد آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان شامل استاد نمونه کشوری، چهره سرآمد آموزشعالیکشور، مدرسین نمونه، اساتید راهنماي تحصيلات تكميلي نمونه، مدرسین نمونه تدریس غیرحضوری و پشتیبانان آموزش غیرحضوری تجلیل شد.
فهرست سرآمدان آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال های 98 و 99